رئیسان-دار-الانشای-کمیسیون-های-انتخابات-بر-مبنای-قانون-تعیین-میشوند

محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری میگوید که رئیسان دارالانشای کمیسیون های انتخابات بر اساس معیار های قانونی انتخاب میشوند.

به گزارش افغان خبر:  محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری روز شنبه (25جدی) با خانم پرنیلا کاردل معاون نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد ملاقات نموده روی مسایل مهم کشور بحث و تبادل نظرنمودند.

معاون رییس جمهور انتخاب و گزینش اعضای کمیسیون های انتخاباتی و آغاز به کار کمیشنران را یک آغاز نیک و مثبت خواند.

وی تأکید کرد که تعیین رؤسای دارالانشای کمیسیون های انتخاباتی ، طرح حوزه های انتخاباتی، تعیین شیوه ثبت نام رأی دهندگان و تقویم انتخاباتی از جمله اولویت هایي هستند که کمیسیون های انتخاباتی باید این اولویت ها را به صورت تخصصی در زمان مورد نظر به دولت افغانستان ارائه کنند.

معاون رییس جمهور این چهار اولویت را برای تصمیم گیری های عملی دولت افغانستان در فرایند پروسه انتخابات مهم و اساسی خواند.

استاد سرور دانش، انتخاب و گزینش رؤسای دارالانشای کمیسیون های انتخاباتی را بر اساس معیار های قانونی یک امر لازم عنوان کرد و امیدواری نمود که این روند به زودی نهایی خواهد شد.

خانم پرنیلا کاردل، در این دیدار از موفقیت های دولت افغانستان در پیوند به پروسه انتخابات ابراز امیدواری کرد.

خانم کاردل در پیوند به پروسه انتخابات، از جانب نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام آمادگی همه جانبه نمود و افزود که برای کمک های تخنیکی به زودی دو فرد متخصص از طرف یوناما به کمیسیون انتخابات افغانستان جهت مشوره های تخصصی معرفی خواهد شد.

 

 

رئیسان دار الانشای کمیسیون های انتخابات بر مبنای قانون تعیین میشوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد