رئیس‌جمهور-فرهنگ-عدم-اطلاع‎دهی-باید-تغییر-کند

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور در دیدار با نمایندگان نهادهای ملی و مدنی گفت که عدم اطلاع‌دهی در سطوح مختلف حکومت، به یک فرهنگ مبدل شده است که باید تغییر یابد.

به گزارش افغان نیوز:  محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور شام دیروز با نمایندگان نهادهای ملی و مدنی جوانان، جامعه‌ی رسانه‌یی و نهادهای مدنی، سازمان‌های اجتماعی و سکتور خصوصی در ارگ دیدار کرد.

این نمایندگان پیشنهادات و مشکلات‌شان را در بخش‌های تضمین دموکراسی، آزادی بیان و فعالیت‌های اجتماعی در راستای صلح، گماشتن دو جوان به‌حیث مشاور در هر ولایات، حضور فعالان رسانه‌یی در مذاکرات صلح، تامین امنیت رسانه‌ها و خبرنگاران، جلوگیری از خشونت در برابر خبرنگاران، رفع مشکلات دسترسی به معلومات، مصئونیت شغلی خبرنگاران، حساب‌دهی نهادهای رسانه‌یی، طی مراحل قانون مالیات برعایدات و قانون ملکیت‌های غیر منقول و جلوگیری از اخاذی‌ها در گمرکات، با رئیس‌جمهور شریک ساختند.

رئیس‌جمهور کشور با اشاره به خواست‌های جامعۀ رسانه‌یی کشور، گفت که تصویب قانون دسترسی به اطلاعات، راه را برای رفع این مشکل هموار می‌سازد، اما عدم اطلاع‌دهی در سطوح مختلف حکومت، به یک فرهنگ مبدل شده است که این فرهنگ باید تغییر یابد. وی افزود که با یک نهاد معتبر جهانی تماس برقرار شده است تا به‌صندوق حمایت از خبرنگاران کمک نماید.

آقای غنی رفتار خشونت‌بار و توهین‌آمیز با خبرنگاران را غیر قابل تحمل خواند و در این بخش، به ادرۀ امور و ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی هدایت داد تا در سطح این ادارات، دفاتر ثبت شکایات برای خبرنگاران ایجاد گردد.

همچنان وی تصریح‌کرد که توجه به رشد آزادی بیان و رسانه‌ها در اولویت کاری حکومت قرار دارد و بالای رادیو تلویزیون ملی سرمایه‌گذاری مؤثر انجام می‌شود تا به یک نهاد اطلاع‌رسانی مدرن مبدل گردد. وی بر تطبیق قانون کار در استخدام، مصئونیت کاری و قراردادهای خبرنگاران در رسانه ها تاکید کرد.

رئیس‌جمهور کشور به نمایندگان سکتور خصوصی اطمینان‌ داد که طی مراحل قوانین سرعت خواهد یافت و به‌زودی شماری از معادن به داوطلبی گذاشته می‌شوند. در خصوص اجرای ترجیحات به تولیدات داخلی، نیاز است تا اتحادیه‌های تولیدی ایجاد گردد.

رئیس‌جمهور: فرهنگ عدم اطلاع‎دهی باید تغییر کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد