رئیس‌جمهور-۱۰-نامزد-وزیر-جدید-معرفی-کرد

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور برای وزارت‌های عدلیه، ترانسپورت، سرحدات، کار و امور اجتماعی، مهاجرین، زراعت، آبیاری و مالداری، مخابرات، تحصیلات عالی، صنعت و اقتصاد نامزد وزیران جدید معرفی کرد.

به گزارش افغان نیوز: فضل محمود فضلی، رئیس عمومی اداره امور ریاست جمهوری در مراسمی که بدین مناسبت در ارگ برگزار شده بود، فرمان رئیس جمهور را در رابطه به معرفی نامزد وزرای جدید، قرائت کرد.

بر اساس این فرمان، فضل احمد معنوی به حیث نامزد وزیر و سرپرست وزارت عدلیه، قدرت الله ذکی نامزد وزیر و سرپرست وزارت ترانسپورت، محب الله صمیم نامزد وزیر و سرپرست وزارت امور سرحدات و قبایل، بشیر احمد ته ینچ نامزد وزیر و سرپرست  وزارت کار و امور اجتماعی، نور رحمان اخلاقی نامزد وزیر و سرپرست  وزارت مهاجرین و عودت کنندگان، انوارالحق احدی نامزد وزیر و سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، معصومه خاوری نامزد وزیر و سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، عباس بصیر نامزد وزیر و سرپرست وزارت تحصیلات عالی، نثار احمد غوریانی نامزد وزیر و سرپرست وزارت صنعت و تجارت و کریمه حامد فاریابی نامزد وزیر و سرپرست  وزارت اقتصاد، تعیین شده اند.

در اعلامیه ارگ آمده است که نامزد وزیران متذکره ضمن تشکر از رئیس جمهور و رهبری حکومت، برنامه های خویش را تشریح کرده، تعهد نمودند که بحیث تیم واحد به مردم خدمت می کنند و برای انجام هرچه بهتر امور، در سیستم کاری شان تحرک را به میان خواهند آورد.

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در این مراسم گفت: جای خرسندی است که امروز اعضای باقیماندۀ کابینه معرفی می شوند و کابینه جمهوری اسلامی افغانستان در حال تکمیل شدن است.

وی گفت که نامزد وزرای جدید به حیث تیم واحد در راستای خدمت به مردم، با عزم قاطع و به گونه یکسان و بی طرفانه خدمت می نمایند و حمایت کامل رهبری حکومت را با خود دارند.

امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری نیز خطاب به نامزد وزیران جدید گفت که با داخل شدن به کابینۀ جمهوری اسلامی افغانستان، با درنظرداشت هویت ملی، هدف تان خدمت به مردم افغانستان باشد.

صالح با بیان اینکه کابینه، حمایت کامل رهبری دولت را با خود دارد، گفت که امروز به عنوان تیم واحد، کار شما خدمت به تمام مردم افغانستان است و برنامه های کاری خویش را باید به اساس همین دیدگاه عیار نمایید.

در همین حال، رئیس جمهور غنی خطاب به نامزد وزیران گفت: موضوع اینکه از کجا آمده اید و چگونه آمده اید، گذشته است. بعد از این کار شما با تیم رهبری حکومت است و خدمت به مردم و پاسخگویی به آنان باید در اولویت کاری تان قرار داشته باشد.

آقای غنی گفت که مدیریت تاثیرات منفی کرونا، تحرک سریع اقتصادی و  ترتیب برنامه های کاری در مطابقت به محدودیت های بین المللی، وظایف عمدۀ کابینه می باشد.

رئیس جمهور در اخیر سخنانش گفت که با تامین صلح، امور حکومت داری سنگین و افزایش می یابد و حکومت برای بهبود وضعیت زندگی مردم، آمادگی های کامل دارد.

رئیس‌جمهور ۱۰ نامزد وزیر جدید معرفی کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد