رادیو-شریعت-و-جنگ-تبلیغاتی-طالبان-در-غزنی

شماری از مسوولان از آغاز تبلیغات جهاد الخندق طالبان از طریق رادیو شریعت در ولایت های غزنی، قندهار و زابل خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: نصیراحمد فقیری، عضوی شورای ولایتی غزنی، روز یک شنبه (۶ جورا) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ طالبان از دو ماه قبل به این سو با نشر برنامه های افراطیت و تحریک مردم علیه حکومت، تبلغات شان را از طریق رادیو شریعت در مرکز این ولایت آغاز نموده اند.

وی می افزاید که رادیو شریعت روی موج مشخص نشرات دارند و این موضوع  با وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز در میان گذاشته شده است؛ اما متوقف نمودن آن به دلیل اینکه سیار می باشد، کاری سختی است.

آقای فقیری تصریح کرد؛ رادیو شریعت روی ذهنیت های مردم کار نموده و در بعضی برنامه ها سخنرانی  افراد کلید گروه طالبان مانند ذبیح الله مجاهد، سخنگوی شان را نیز به نشر می رساند. وی افزود، اکثر برنامه های این رادیود"رادیو شریعت" ضد حکومت مرکزی و محلی بوده که در زمان مشخص در جریان روز نشر می شود.

در همین حال، گل اسلام سیال، سخنگوی والی زابل به افغان نیوز گفت؛ رادیو شریعت در این ولایت مطابق اصول اسلام و قانون اساسی نشرات دارد که توسط یک تعداد از جوانان اسلام اندیش مدیریت می شود.

آقای سیال نشرات رادیو شریعت از طرف طالبان در ولایت غزنی را رد نکرده اما می افزاید که در ولایت زابل هیچ رادیوی وجود ندارد تا برنامه های ضد حکومت را نشر و پخش نماید.

در این مورد خواستیم نظر سخنگوی والی قندهار را داشته باشیم اما با تماس های مکرر موفق نشدیم.

قابل ذکر است که برنامه های این رادیو به نام "صدای شریعت" که در زمان حاکمیت رژیم طالبان در سراسر افغانستان قابل دریافت بود، با فروپاشی این رژیم قطع شد.

رادیو شریعت و جنگ تبلیغاتی طالبان در غزنی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد