راهی-جز-تشکیل-حکومت-انتقالی-نمانده-است

جبهه صلح افغانستان می‌گوید که حکومت در بیست سال گذشته برای حفظ قدرت و طالبان برای بدست آوردن قدرت جنگیده‌اند و اکنون باید این معضله با تشکیل حکومت انتقالی پایان یابد.

به گزراش افغان نیوز: زمان گل دهاتی، رییس جبهه صلح افغانستان، امروز دو‌شنبه( ۱۳، ثور) در یک‌ نشست خبری گفت که طالبان در توافقنانه صلح قطر با امریکا امتیازات زیادی بدست آورده و سران این گروه هنوز هم تلاش دارند با بها‌نه‌ جویی‌ها و افزایش جنگ، پروسه صلح را به نفع شان رقم بزنند. 

آقای دهاتی افزود که جنگ حکومت و طالب برای قدرت بوده و این قدرت طلبی‌ها باید با ایجاد دولت انتقالی از بین برود. حکومت انتقالی باید در مدت زمان مشخص زمینه حکومت انتخاباتی را که مورد پذیرش تمامی طرف‌ها و جامعه‌ جهانی باشد، فراهم نماید. 

رییس جبهه صلح افغانستان حکومت و شورای عالی مصالحه ملی را به بی‌برنامه‌گی متهم کرده و افزود که طرح حکومت راه حل برای رسیدن به صلح نه بلکه مانع پروسه صلح است. او گفت: " طرح صلح اشرف غنی مانع صلح است و بیشتر برای حفظ قدرت در این طرح تلاش شده است". 

همچنان طرح شورای عالی مصالحه ملی ۸۰ درصد برگرفته از طرح پیشنهادی زلمی خلیلزاد است و ۲۰ درصد دیگر آن با مشکلات زیادی مواجه بوده که نمی‌تواند افغانستان را به صلح برساند. 

دهاتی تاکید کرد که در حوزه جمهوریت نیز در مور صلح و چگونگی نظام اجماع جود ندارد و برخی‌ها نظام فدرال و شماری‌ هم نظام پارلمانی و نیمه ریاستی می‌خواهند. 

این درحالی است که قرار بود مسئله صلح و جنگ افغانستان در نشست ترکیه از سوی جامعه‌جهانی و کشورهای منطقه مشخص شود؛ اما این نشست به دلیل عدم اشتراک گروه طالبان به زمان نامعلوم به تعویق افتاده است.

راهی جز تشکیل حکومت انتقالی نمانده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد