راه‌های-دست-یافتن-به-صلح؛-محور-بحث-خلیل‌زاد،-عبدالله-و-غنی

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری کشور و داکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی با زلمی خلیلزاد نمایندۀ خاص وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا در خصوص کاهش خشونت قبل از مذاکرات بین‌الافغانی، صحبت نمودند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری  آمده است که این دیدار دیروز (چهارشنبه، 31 ثور) با حضور امرالله صالح، معاون اول و سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی و یوسف غضنفر، نماینده‌ی فوق‌العاده‌ی رییس‌جمهور در امور توسعه‌ی اقتصادی، تجارتی و کاهش فقر در ارگ صورت گرفته است.

به نقل از اعلامیه، دوطرف همچنان در این دیدار روی اقدامات بعدی در روند صلح افغانستان بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

زلمی خلیل‌زاد گفته است که موضوع تأمین آتش‌بس یا کاهش خشونت قبل از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی را با گروه طالبان نیز مطرح می‌کند.

همچنان دوطرف در مورد روند رهایی زندانیان طالبان نیز صحبت کرده‌اند. به نقل از اعلامیه‌ی ارگ، در این دیدار خاطرنشان شده است که حکومت افغانستان و طالبان در زمینه‌ی آزادی زندانیان روی میکانیزم‌های واضح و «معقول» و قابل پذیرش تیم‌های تخنکی دوطرف به موافقت برسند.

از سویی هم، ارگ ریاست‌جمهوری در یک اعلامیه‌ی دیگر گفته است که محمداشرف غنی و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی پس از چاشت دیروز در ارگ با زلمی خلیل‌زاد دیدار کرده است.

در این دیدار که عبدالسلام رحیمی، وزیر دولت در امور صلح و معصوم استانکزی، رییس هیأت مذاکره‌کننده‌ی دولت افغانستان نیز حضور داشته است، طرف‌ها روی قدم‌های بعدی در روند صلح بحث کرده و آمادگی‌های‌شان را برای همکاری‌های بیشتری در این روند ابراز کرده‌اند.

این درحالی است که رهبر گروه طالبان افغانستان از امریکا خواسته است که به کسی اجازه ندهد تا توافق‌نامه‌ی دوحه را با موانع، تأخیر و در نهایت با ناکامی و شکست مواجه کند.

راه‌های دست یافتن به صلح؛ محور بحث خلیل‌زاد، عبدالله و غنی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد