رایزنی-طالبان-با-نماینده-ویژه-سازمان-ملل-در-کابل

دیبورا لاینز، نماینده ویژه سازمان ملل در دیدار با عبدالسلام حنفی، معاون رییس الوزرای طالبان گفته‌ که او با مقامات امریکایی درباره آزاد‌سازی پول‌های منجمدشده افغانستان صحبت کرده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان، شامگاه روز (سه‌شنبه، ۱۶ قوس) در رشته‌ توییتی نوشته که خانم لاینز در مورد سفر اخیرش به امریکا و دیدارهایش با مسئولان بانک جهانی به حنفی معلومات ارایه کرده‌است.

نماینده سازمان ملل گفته‌است: « ما با مقامات امریکایی در رابطه به آزادسازی پول‌های منجمدشده افغانستان صحبت نموده‌ایم.»

لاینز افزوده‌ که بانک جهانی تعهد کرده‌است تا ۲۸۰ میلیون دالر را در بخش‌های صحت، مواد غذایی، معارف، زراعت و محیط زیست آزاد کند.

‏خانم لاینز در ادامه گفته‌است: «ما معاشات معلمین و پرسونل صحی را می پردازیم و تلاش داریم تا مواد خورا که را از داخل افغانستان خریداری و برای مردم توزیع نماییم.»

او بر ضرورت تامین امنیت نهادهای کمک‌رسان تاکید کرده‌است.

مولوی حنفی گفته‌است که ‏امنیت سراسری در داخل افغانستان تامین شده‌است. همچنان امارت اسلامی به تامین امنیت نهادهای کمک‌کننده متعهد است.

وی افزوده که همه در برابر قانون یکسان هستند و تعلیم برای همه، پالیسی ما می‌باشد.

معاون رییس الوزرای طالبان اضافه کرده‌است: «ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا در زمینه تکمیل نمودن پروژه‌های نیمه تمام، امارت اسلامی را یاری رساند تا برعلاوۀ کاریابی، از فرار استعدادهای جوان جلوگیری صورت گیرد.»

این درحالی است که با سقوط حکومت پیشین، حدود ۱۰ میلیارد دالر ذخایر بانک مرکزی افغانستان در بانک‌های خارجی مسدود شد و در حال حاضر افغانستان با بحران نقدینگی مواجه است. 

در بحبوحه این بحران، ارزش پول ملی به شدت کاهش یافته و براساس آخرین نرخ، ارزش یک دالر امریکایی به بیش از ۱۰۰ افغانی رسیده‌است که این امر منجر به افزایش قیمت مواد اولیه در بازار می‌شود.

همچنین به دلیل کاهش نقدیندگی، کارمندان دولتی و آموزگاران حدود چهار ماه است که معاش دریافت نکرده‌اند.

رایزنی طالبان با نماینده ویژه سازمان ملل در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد