رایزنی-نماینده-سازمان-ملل-برای-رهایی-زنان-معترض-در-کابل

دیبرا لاینز، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان، بار دیگر در دیدار با عبدالسلام حنفی، معاون رییس‌الوزرا، نسبت به سرنوشت زنان معترض ناپدید شده‌، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد با نشر توییتی گفته است که دبیرا لاینز روز سه‌شنبه، ۱۹دلو، پس از سه هفته از ناپدیدشدن زنان معترض از معاون رییس‌الوزرا خواسته است که اقداماتی را برای رهایی آن‌ها روی دست بگیرد.

انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی حکومت نیز در مورد این دیدار اعلامیه‌ای را در توییترش نشر کرده است. به گفته آقای سمنگانی، دیبرا لاینز نگرانی خود را نسبت به ناپدیدشدن زنان در این دیدار مطرح کرده است.

سمنگانی می‌گوید که عبدالسلام حنفی به مقام‌های سازمان ملل متحد اطمینان داده است که برنامه حکومت جدید واضح است، هیچ کسی اجازه محکمه صحرایی را ندارد و به هیچ کسی اجازه تخلف داده نمی‌شود.

آقای حنفی در این دیدار بر هماهنگی و همکاری بیش‌تر بین ارگان‌های حکومت سرپرست و ادارات سازمان ملل تأکید کرده است تا از فساد، بی‌نظمی و پراکنده‌گی جلوگیری شود.

در همین حال، کمیساری حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز خواستار رهایی زنان معترض شده است. این نهاد گفته است که پس از سه هفته از سرنوشت معترضان ناپدیدشده اطلاعی در دست نیست.

تمنا زریاب پریانی و سه خواهرش، زهرا محمدی، مرسل عیار و پروانه ابراهیم‌خیل از زنان فعال و معترضی هستند که در این اواخر ناپدید شده‌اند. 

عالیه عزیزی، مدیر زندان زنانه هرات نیز اندک مدتی پس از سقوط حکومت پیشین بازداشت و هنوز از سرنوشت این زنان اطلاعی در دست نیست.

رایزنی نماینده سازمان ملل برای رهایی زنان معترض در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد