رایزنی-نماینده-ویژه-ازبکستان-با-طالبان-در-کابل

نماینده ویژه ازبکستان برای افغانستان درباره تسریع پروژه‌های اقتصادی و ترانزیتی با معاونین ریاست الوزرای «امارت اسلامی» گفتگو کرده است.

افغان نیوز؛ عصمت الله ایرگاشف، نماینده ویژه ازبکستان برای افغانستان با معاونین ریاست الوزرای «امارت اسلامی» در کابل روی تسریع پروژه‌های اقتصادی و ترانزیتی گفتگو کرده است.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اول ریاست الوزرا در این دیدار گفته است که طالبان تمام شرایط لازم را به خاطر گسترش همکاری‌ها میان دو کشور در عرصه‌های مختلف آماده کرده‌است.

در همین حال، نماینده ویژه ازبکستان در کابل با مولوی عبدالسلام حنفی، معاون دوم رییس دولت طالبان نیز دیدار کرده‌است.

دو طرف در این دیدار در خصوص گسترش مناسبات میان دو کشور، پروژه خط آهن، تمدید قرارداد واردات برق و آغاز پروازها بین هر دو کشور تبادل نظر کردند.

آقای حنفی گفته است: «از خاک افغانستان تهدیدی متوجه هیچ کشوری نخواهد بود و ما پالیسی دوستانه و حسن همکاری را با تمام کشورها دنبال می‌کنیم و از تلاش‌های ازبکستان در زمینه مرمت و بازسازی آرامگاه‌های شخصیت‌های علمی و فرهنگی مشترک دو کشور و رشد زبان ازبکی حمایت می‌کنیم.»

معاون رییس الوزرای طالبان گفته است که «ما خواهان گسترش مناسبات با تمام همسایه ها به ویژه ازبکستان هستیم.»

وی افزوده‌است که تمام شرایط لازم و سهولت‌ها برای تاجران و سرمایه‌گذاران فراهم شده‌است.

ازبکستان با آنکه دولت طالبان را به رسمیت نشناخته‌است، اما با «امارت اسلامی» روابط برقرار کرده‌ و در مورد همکاری اقتصادی بارها اعلام آمادگی کرده‌است.

رایزنی نماینده ویژه ازبکستان با طالبان در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد