رایزنی-چین-در-مورد-پروسه-صلح-افغانستان

معین سیاسی وزارت امور خارجۀ کشور به منظور رایزنی در مورد پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغانستان، با نمایندۀ خاص جمهوری خلق چین گفتگو نمود.

به گزارش افغان نیوز: حکمت خلیل کرزی، معین سیاسی وزارت امور خارجۀ افغانستان، با آقای دینگ شیجون، نمایندۀ خاص جمهوری خلق چین برای افغانستان و پاکستان، در دفتر کار خویش ملاقات نمود. 

معین سیاسی روی دست آوردها و پیشرفت های سفر خویش به چین غرض گفتگو با مقامات آن کشور صحبت نموده، از همکاری ها و حمایت چین به خصوص سعی و تلاش جدی و دوستانه آن کشور در زمینه برقراری صلح و ثبات در افغانستان و منطقه خاصتاً برگزاری نشست‏های سه جانبۀ افغانستان، پاکستان و چین در امر مبارزه با تروریزم و روند مصالحه در افغانستان قدردانی نمود. وی از نقش فعال و پررنگ آن کشور در پیشبرد میکانیزم های دو جانبه، سه و چند جانبه برای تحقق پروسه صلح و تأمین ثبات در افغانستان تشکری کرد.

آقای دینگ هدف سفر خود به افغانستان را رایزنی در مورد پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغانستان و تلاش کشورش برای ایفای نقش فعال و سازنده در این گفتگوها عنوان نمود. وی مجدداً از حمایت کشورش از بسته پیشنهادی صلح جمهوری اسلامی افغانستان به طالبان اطمینان داد.

در ادامه این ملاقات، هر دو جانب روی اهمیت بهبود مناسبات میان افغانستان و پاکستان برای پروسه صلح افغانستان، فعالیت های کمیته های کاری میکانیزم های سه و چهار جانبه برای پروسۀ صلح، و اشاعه بیشتر روابط و همکاری های سیاسی میان افغانستان و چین بحث و گفتگو نمودند.

رایزنی چین در مورد پروسه صلح افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد