رایزنی‌های-کرزی،-عبدالله-و-حقانی-در-کابل

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی، حامد کرزی رییس جمهور پیشین و خلیل الرحمان حقانی عضو رهبری طالبان در پیوند به تحولات اخیر کشور بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ در این دیدار كه شام چهارشنبه (27، اسد) در خانه آقای عبدالله صورت گرفت،‌ فضل الهادی مسلمیار و شمارى از علما و بزرگان کشور نیز حضور داشتند.

عبدالله می‌گوید که آنان در مورد تامین امنیت شهروندان، وحدت و همکاری برای آینده کشور بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

وی در این دیدار از آنان خواست تا تامین امنیت، حفظ جان، مال، آبرو و عزت مردم را در صدر اولویت هاي‌شان قرار دهند.

هبدالله با اشاره به نگرانی‌های شهروندان كابل و باشندگان ولایات تأكيد نمود كه در شرايط حساس كنونى امنیت جمعی و حفظ جان و مال مردم بايد اولویت اساسی همه‌ ما باشد.

رییس شورای عالی مصالحه ملی خاطر نشان ساخته که او از افغانستان مستقل، واحد و عدالت محور حمایت می‌کند، زیرا تاریخ کشور نشان داده که در نبود عدالت اجتماعی، تامین امنیت و تحکیم وحدت ملی ممکن نیست.

در همین حال،‌ خلیل الرحمن حقانی از تلاش‌ها برای تامین امنیت شهروندان کابل اطمینان داده و خواهان همکاری بزرگان و رهبران سیاسی مملکت در راستای تامین امنیت مردم شد.

این در حالی است که پیش از این نیز رهبری طالبان تاکید کرده بودند که مردم نباید نگران باشند و هیچ کس تحت تعقیب نیروهای آنان قرار نمی‌گیرد.

همچنان، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در نخستین نشست خبری اش گفت که رهبری طالبان در تلاش ایجاد یک حکومت همه شمول است تا تمام افغان‌ها خود را در آن ببینند.

رایزنی‌های کرزی، عبدالله و حقانی در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد