ربانی-از-حذف-سیاسی-دیگران-توسط-حکومت-انتقاد-کرد

سرپرست جمعیت اسلامی می‌گوید که در ۱۹ سال گذشته، دیدگاۀ اکثریت مردم دربارۀ ساختار نظام در نظر گرفته نشده‎ و اکنون کسانی با پشتیبانی غرب برای حذف سیاسی دیگران به قدرت رسیده اند.

به گزارش افغان نیوز: صلاح‌الدین ربانی، سرپرست جمعیت اسلامی امروز (پنج‌شنبه ۲۹ جوزا) در مراسم گشایش"بنیاد شهید برهان‌‌الدین ربانی" و گشایش دفتر مرکزی جمعیت اسلامی که در کابل برگزار شده بود، گفت: کسانی که با پشتیبانی غرب به قدرت رسیده‌اند، منابع دولتی و دستگاۀ نظام را برای حذف سیاسی، اختصاص داده‌اند.

سرپرست جمعیت اسلامی هشدار می‌دهد که اگر طرفهای اصلی و بی‌‌اجماع گفتگوهای صلح آغاز شوند، چنین صلح تحمیلی ازهمان آغاز محکوم به شکست خواهد بود.

وی طرح جامعۀ جهانی را برای ملت سازی در افغانستان غیر واقعی و ناقص میداند و می‌گوید که از همینرو در ۱۹ سال گذشته، دیدگاۀ اکثریت مردم دربارۀ ساختار نظام در نظر گرفته نشده و کشور به بحران رفتهاست.

آقای ربانی در این مراسم که تنها شماری از چهره‌های انگشت شمار رهبری جمعیت اسلامی حضور داشتند و شرکت کننده‌گان بیشتر جوانان بودند، گفت که در ۱۹سال اخیر شماری از اعضای جمعیت برخلاف اهداف و آرمان‌های این حزب از جمله در انتخابات، تصمیمهای شخصی گرفتهاند.

بهگفته او، امروز این جا طلبیهای این افراد فاجعه بار شدهاست و آنان حتا برای زندهگی خود از کسانی گدایی می‌کنند که ریشه در باد دارند.

در همین حال، حزب اسلامی افغانستان به رهبری گلبدین حکمتیار نیز می‌گوید که اگر حکومت در جریان پروسه صلح و مذاکرات با ایجاد حکومت موقت مخالفت کند، این حزب در شورای عالی مصالحه و هیأت مذاکره‌کننده بین الافغانی شرکت نمی‌کند.

این درحالی است که طالبان در شورای کویته پاکستان بر سر تشکیل هیئت مذاکره کننده با حکومت افغانستان اختلاف نظر پیدا کرده اند، اما یکی از فرمانده پیشین این گروه می‌گوید تاهنوز مشخص نیست که طالبان بر سر چه موارد اختلاف نظر دارند.

ربانی از حذف سیاسی دیگران توسط حکومت انتقاد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد