رسانه‌ها-به-ارزش‌های-دینی-و-ملی-متعهد-باشند

سخنگوی امارت اسلامی طالبان از رسانه‌ها خواسته است که نسبت به قانون، ارزش‌های دینی و ملی متعهد باشند.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، امروز شنبه(۱۷، دلو) در برگه توییترش نوشته است که امارت اسلامی به آزادی رسانه متعهد است، اما رسانه‌ها هم مکلفیت دارند بی‌طرف و به ارزش‌های دینی و ملی متعهد باشند.

وی تصریح کرده که ما تلاش داریم موانع در برابر رسانه‌ها را دور نماییم، از رسانه‌ها نیز می‌خواهیم که به قانون رسانه‌ها عمل نمایند. راپورها و ‌تشویش‌ها در این مورد تحت برسی است.

در همین حال، انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان در برگه توییترش نوشته است: «درد اصلی بعضی‌ها اینست که پروژه‌های تمسخر به ارزش‌های دینی و ملی و برنامه‌های تفرقه افکنی، دیگر در افغانستان قابل تطبیق نیست. حقوق بشر و آزادی بیان تنها بهانه‌ است!»

این درحالی است که سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار گزارشی موج فزاینده‌ی از تهدیدات، فراخوانی خبرنگاران جهت بازجویی، و بازداشت‌های خودسرانه خبرنگاران را نکوهش کرده‌ است. براساس این گزارش؛ استخبارات و وزارت امر به معروف طالبان مستقیما با نقض قوانین رسانه‌های افغانستان در آزار و اذیت خبرنگاران نقش داشته اند.

این گزارش به بازداشت اسلم حجاب و وارث حسرت دو تن از خبرنگاران آریانا نیوز اشاره کرده می‌گوید که طالبان آنها را ۴۸ ساعت در بازداشت نگه‌داشتند.

سازمان گزارشگران بدون مرز همچنان یادآوری کرده که افغانستان در ردیف ۱۲۲ از میان ۱۸۰ کشور در آزادی رسانه‌ها از دید بیان آزاد قرار گرفته است.

رسانه‌ها به ارزش‌های دینی و ملی متعهد باشند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد