رسانه‌های-معروف-در-مورد-افغانستان-سیاه-نمایی-می‌کنند

معاون سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که هیئت‌های خارجی سیاه‌نمایی و نمایش چهره بسیار نادرستی از افغانستان توسط رسانه‌ها را درک می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی امارت اسلامی، امروز دوشنبه(۲۲، قوس) در صفحه توییترش نوشته است: «بسیاری از هیئت‌های خارجی می‌گویند با آمدن به افغانستان درک می‌کنند چهره بسیار نادرستی از افغانستان در رسانه‌های معروف خارجی نمایش داده می‌شود.»

به باور وی؛ بحران اقتصادی و عده‌ی از مشکلات نظام نو پا به‌جای خود؛ اما واقعیت‌های زیاد و خوب دیگری، کاملا نادیده گرفته می‌شود. برخی رسانه‌ها محض سیاه‌نمای می‌کنند.

این درحالی است که سفیر چین، روز گذشته در مراسم تهداب‌گذاری و افتتاح پروژه‌های وزارت عدلیه در کابل گفت: افغانستان در مقطع حساس کنونی برای تحقق استقلال واقعی، تلاش‌های جدی می‌نماید و پکن برای رسیدن به این هدف، افغانستان را حمایه می‌کند.

از سوی هم، سازمان دیده‌بان حقوق بشر مدعی است که مقامات طالبان در افغانستان محدودیت‌های گسترده‌ای را برای رسانه‌ها و آزادی بیان وضع کرده‌اند که در حال حاضر انتقاد و مخالفت خفه شده است.

ذبیج‌الله مجاهد، سخنگو طالبان در نخستین نشست مطبوعاتی بعد از به قدرت رسیدن در کابل اعلام کرد که ما با آزادی رسانه‌ها مشکلی نداریم و از سه خط سرخ برای رسانه‌ها یاد کرد؛ احترام به دین، رعایت اصولا اسلامی و تحریک حساسیت‌های قومی.

رسانه‌های معروف در مورد افغانستان سیاه نمایی می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد