رسمیت-شناختن-طالبان-به-تصمیم-جامعه-جهانی-بستگی-دارد

سفیر پاکستان در کابل می‌گوید که به رسمیت شناختن طالبان موضوعی است که به تصمیم« کل جامعه جهانی» بستگی دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ منصور احمدخان، سفیر پاکستان در کابل به خبرگزاری تاس روسیه گفته است که به رسمیت شناختن حکومت طالبان به هماهنگی منطقه و جامعه بین‌المللی نیاز دارد.

سفیر پاکستان گفته است: «من فکر می‌کنم تا آن‌جا که به شناسایی مربوط می‌شود، موضوع این است که همسایه‌گان افغانستان چه زمانی در یک روند مشورتی گردهم می‌آیند و چه زمانی در منطقه و جامعه بین‌المللی در مورد رویکردی در مسیر به رسمیت شناختن هماهنگی شکل می‌گیرد».

او افزوده است؛ برای جلوگیری از بی‌ثباتی در افغانستان که بیش از ۴۵ سال ادامه دارد، به تلاش‌های جمعی بازیگران سیاسی دخیل در قضایای افغانستان، منطقه و جامعه جهانی و نیز گفتگو با نیروهای سیاسی در داخل افغانستان نیاز است.

به باور سفیر پاکستان در کابل بدون چنین گفتگویی دست‌یابی به یک صلح پایدار و حکومت‌داری و ساختار سیاسی فراگیر که حقوق بشر از جمله حقوق زنان و دسترسی زنان به محیط‌های کار، مکاتب، دانشگاه‌ها و فرصت‌های آموزشی را تضمین کند، غیرممکن است.

منصور خان ادعای مداخله اسلام‌آباد در امور افغانستان را بی‌اساس خوانده و گفته است که اگر ثبات در افغانستان وجود نداشته باشد، پاکستان آسیب می‌بیند اما؛ اگر ثبات در افغانستان برقرار شود، پاکستان نیز از آن سود می‌برد.

اونیروهای خارجی را عامل درگیری طولانی در افغانستان توصیف کرده و افزوده که پاکستان همواره تاکید می‌کرد که صلح باید میان خود افغان‌ها حاصل شود.

این در حالی است که طالبان به تاریخ 24 اسد با فرار اشرف غنی بر افغانستان تسلط یافت و نخستین و رییس آی‌اس‌آی پاکستان نخستین مقام خارجی بود که با تسلط طالبان به کابل سفر و با مقام‌های آنان دیدار کرد.

رسمیت شناختن طالبان به تصمیم جامعه جهانی بستگی دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد