رقابت‌های-ناسالم،-چالش-عمده-کشورهای-منطقه

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی از نا امنی، رقابت‌های ناسالم منطقه‌ای و استفاده از دهشت‌افگنی به عنوان عوامل بازدارنده برای توسعه، همگرایی و همکاری نام برد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی که برای اشتراک در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سویس به سر می‌برد، روز سه شنبه(2، دلو) در نشست آخرین تحولات استراتیژیک و چشم‌انداز همکاری‌های اقتصادی در جنوب آسیا گفت: به رغم چالش‌های امنیتی افغانستان، برای تسهیل تجارت میان جنوب آسیا و آسیای میانه گام‌های مثبتی برداشته و با عضویت و تقویت سازمان‌های منطقه‌ای در این راستا تلاش می‌کند.

آقای عبدالله از برنامه‌های بزرگ منطقه‌ای چون تاپی، کاسا یکهزار، خط آهن، راه لاجورد و بندرچابهار برای توسعه تجارت نام برد و نا امنی، رقابت‌های ناسالم منطقه‌ای و استفاده از دهشت‌افگنی را عمده ترین چالش سد راه توسعه، همگرایی و همکاری عنوان نمود.

رییس اجراییه در بخش دیگر از سخنان خود علاوه نمود: بی‌اعتباری و رقابت‌های نا سالم میان کشورهای منطقه زمینه همکاری و تجارت میان کشورهای منطقه را به حداقل کاهش داده و حتی برخی از کشورهای منطقه می‌توانند با امریکایی لاتین راحت‌تر وارد تعامل تجارتی شوند تا با برخی از کشورهای منطقه.

قابل ذکر است که این نشست به گردانندگی خانم ماری الکا پنگیستو یکی از پروفیسور اقتصاد بین‌المللی دانشگاه اندونیزیا آغاز گردید.

رقابت‌های ناسالم، چالش عمده کشورهای منطقه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد