رهبر-طالبان-به-قاضیان-واسطه-را-قبول-نکنید-

رهبر حکومت سرپرست طالبان در ولایت هلمند به قاضیان گفته است که در دادگاه‌ها سفارشات و واسطه را قبول نکنید.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری دولتی باختر گزارش کرده که مولوی هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان، روز گذشته با «مسوولان نظامی و ملکی، قضات، علما و متنفذین» هلمند دیدار کرده‌است.

هبت‌الله در این دیداگفته است که هیچ کسی در امور عدلی و قضایی حق مداخله را ندارد و به قاضیان دستور داده که در دادگاه‌ها سفارشات و واسطه را قبول نکنند.

وی خطاب به مسوولان امنیتی گفته که نباید از عفو عمومی که طالبان اعلام کرده‌اند، سرپیچی کنند و تاکید کرده که «پس از معلومات دقیق اقدام کنید، باید کوشش کنید که مردم از پیش تان آزار و اذیت نشوند.»

پیش از این نیز مقام‌های طالبان بارها تأکید کرده‌بودند که در دادگا‌ه‌ها از عدالت کار گرفته شود و نظامیان طالبان باید با مردم برخورد نیک کنند.

رهبر طالبان در حالی‌ بر پایبندی بر عفو عمومی تاکید می‌کند که تصاویر و ویدیوهای زیادی از بدرفتاری طالبان با مردم، به‌ویژه نظامیان سابق افغانستان، در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست شده‌است.

در ۳۰ ماه نوامبر، سازمان دیده‌بان حقوق بشر با نشر گزارشی گفت که ١٠٠ مورد اعدام و آدم‌‌ربایی اعضای دولت پیشین افغانستان را پس از سرنگونی آن نظام در ۱۵ آگست، مستند کرده‌است.

رهبر طالبان به قاضیان: واسطه را قبول نکنید!

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد