رهبر-طالبان-عقائد-اسلامی-پناهجویان-افغان‌-در-خطر-است

رهبر امارت اسلامی طالبان اعلام کرده که به اساس بعضی برنامه‌های مغرضانه؛ عقائد، اخلاق و ارزش‌های معنوی پناهجویان افغان با خطر مواجه شده و برخی برای جواز اقامت، وادار به تهمت‌زدن علیه اسلام می‌شوند.

به گزارش افغان نیوز؛ ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان، شامگاه روز (سه‌شنبه، ۱۶ قوس) در بیانیه‌ای گفته‌است: آن‌عده افغان‌هایی که به بهانه مشکلات سیاسی یا اقتصادی تلاش به ترک کشور دارند و یا برخی‌ها که می‌خواهند با کودکان و زنان به کشورهای غربی بروند، با بعضی مسائل امنیتی، اخلاقی و دیگر مشکلات بشری مواجه می‌شوند.

رهبر طالبان گفته‌است: کسانی‌که ترک کشور می‌کنند، در مسیر راه و کمپ‌ها با حالات بدی مواجه شده و سبب ناراحتی اقارب و هر افغان می‌شوند.

وی افزوده که به اساس بعضی برنامه‌های مغرضانه؛ عقائد، اخلاق و ارزش‌های معنوی پناهجویان با خطر مواجه می‌شود. برخی برای جواز اقامت، وادار به تهمت‌زدن علیه اسلام و نظام اسلامی و نیز تهیه اسناد جعلی می‌شوند.

ملا هبت‌الله اضافه کرده‌است: افرادی که به خارجی رفته، به‌جای این‌که لیاقت مسلکی بسیاری از آن‌ها برای رفاه و پیشرفت کشور خرچ شود، «در آن‌جا صرف کارهای عادی و حتی کارهای حقیر می‌شود.»

او در ادامه گفته‌است که والیان با همکاری مسئولان ذیربط و علمای با کسانی که قصد مهاجرت دارند، «دیدارهای مستقیم داشته باشند، مشکلات شان را بشنوند و برای یافتن راه‌‌های‌حل آن‌ها را کمک نمایند.»

همچنین رهبر طالبان از مقامات امارت اسلامی خواسته‌است که تلاش‌های خود را برای تدابیر بیشتر امنیتی دوام بدهند تا کسی فرصت ارعاب و ترسانیدن دیگران را نداشته باشد. خصوصا هیچکسی در برابر خدمات و فعالیت‌های تاجران، کسبه‌کاران، و متخصصین موانع ایجاد نتواند.

این درحالی است که با سقوط حکومت پیشین، حدود ۱۰ میلیارد دالر ذخایر بانک مرکزی افغانستان در بانک‌های خارجی مسدود شد و در حال حاضر افغانستان با بحران نقدینگی مواجه است.

رهبر طالبان: عقائد اسلامی پناهجویان افغان‌ در خطر است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد