رهبر-طالبان-کشت-کوکنار-را-ممنوع-اعلام-کرد

رهبر امارت اسلامی طالبان در فرمان جدید، کشت کوکنار را ممنوع و هشدار داده است که با متخلفین از روی شریعت اسلامی برخورد صورت می‌گیرد.

به گزارش افغان نیوز؛ براساس فرمان ملا هیبت‌الله آخندزاده، رهبر امارت اسلامی طالبان، سر از تاریخ صدور این فرمان، کشت کوکنار در تمام کشور به گونه مطلق منع است و هیچ‌کس نمی‌تواند برای کشت این بوته تلاش کند.

دراین فرمان آمده است:«اگر خدای نخواسته کسی تخلف بکند، کشت او از بین برده می‌شود و با متخلف از روی شریعت اسلامی برخورد صورت می‌گیرد.»

همچنان دراین فرمان آمده است که در سراسر کشور استعمال و انتقال، خرید و فروش، واردات و صادرات و کارخانه‌های تولید هرگونه مواد نشه‌آور مثلا شراب، هیروئین، شیشه، تابلیت که، چرس وغیره، جدأ منع است.

ازسوی هم، حکومت طالبان چند ماه قبل اعلام کرده بود با یک شرکت استرالیایی توافق کرده اند که یک فابریکۀ پروسس حشیش یا چرس در افغانستان بسازد.

این درحالی است که وقوع سال‌ها جنگ و درگیری در افغانستان، عدم امنیت، نابودی زیرساخت‌های اقتصادی و عدم بازسازی و توسعه اقتصادی جامعه، سبب شده‌است تا افغانستان به عنوان ردیف اول بزرگترین کشورهای تولیدکننده تریاک در جهان شناخته شود.

رهبر طالبان کشت کوکنار را ممنوع اعلام کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد