رهبران-آمریکا-و-چین-روابط-شان-را-بهبود-می‌بخشند

جو بایدن رییس جمهور امریکا و شی جینپینگ رییس جمهور چین در دیدار مجازی ابراز امیدواری کرده‌اند که روابط‌شان را بهبود ببخشند.

به گزارش افغان نیوز؛ رهبران دو اقتصاد اول جهان طی یک ویدیو کنفرانس که سه ساعت به طول انجامید، بر بهبود روابط شان تاکید ورزیدند.

آقای شی تاکید کرده که دو کشور اصل احترام متقابل را رعایت و به برقراری «روابط مستحکم» توجه کنند. وی همچنین گفته که از دیدار با جو بایدن «دوست قدیمی» خود خرسند است.

رسانه‌های چینی می‌گویند که شی در این دیدار مجازی همچنین بر اهمیت روابط حسنه میان واشنگتن و پکن برای مقابله موفق با بحران‌هایی چون کووید ۱۹ و تغییرات اقلیمی تاکید کرده است.

به نقل از رویترز، جو بایدن، رییس جمهور امریکا نیز گفت: «شاید باید کمی رسمی‌تر برخورد کنم، هر چند که ما هیچ وقت رسمی با هم نبودیم.» بایدن گفته که او و آقای شی همیشه «ارتباطی صادقانه و صریح» با یکدیگر داشته‌اند.پ

رییس جمهور چین همچنان در این جلسه مجازی گفته که دو کشور باید «ارتباطات خود را بهبود» ببخشند و در کنار هم با چالش‌های (جهانی) روبرو شوند.

جو بایدن و شی جینپینگ درباره ایران و افغانستان نیز گفتگو کرده‌اند.

شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین، پیش از دیدارنیز  گفته بود؛ پکن «آماده است که روابط میان دوکشور را سمت و سویی مثبت ببخشد.»

آنان در حالی مجازی دیدار کردند که تنش میان پکن و واشنگتن بر سر تایوان و همچنین مسائل تجاری و حقوق بشری شدت یافته است.

این دو غول اقتصاد جهان هفته گذشته با اعلام مواضعی مشترک در جریان اجلاس تغییرات اقلیمی در گلاسکو اسکاتلند، بسیاری را متعجب کردند.

رهبران آمریکا و چین روابط شان را بهبود می‌بخشند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد