رهبران-حکومت-در-تطبیق-توافقنامه-شان-ناکام-ماندند

رییس بنیاد احمدشاه مسعود با ابراز نگرانی می گوید که رهبران حکومت وحدت ملی پس از ۵ سال نتوانیستند توافقنامه شان را تطبیق و عملی کنند.

به گزارش افغان نیوز: احمد ولی مسعود، رییس بنیاد احمدشاه مسعود امروز پنج شنبه(29، قوس) طی همایش وفاق ملی تحت نام "انتخابات و صلح" گفت که فقر، بیکاری، فساد و قومگرایی از جمله عواملی محسوب می شود که باعث ایجاد بحران های کنونی شده است.

وی افزود؛ در اولین طرح گفتیم که از فرصت های جامعه جهانی استفاده کنیم چون سیاست خارجی ها در حال تغیر است، اما متاسفانه گوشی شنوا نبود. از سوی هم تکیه بر جامعه بین المللی باعث شد که افغانستان دوباره به سوی نابسامانی ها برود. رهبران حکومت وحدت ملی پس از ۵ سال نتوانیستند توافقنامه شان را تطبیق و عملی کنند. بنابراین این بار برنامه وفاق ملی وارد انتخابات ریاست جمهوری می شویم.

آقای مسعود گفت: در حال حاضر مردم و جامعه بین المللی به شدت از دولت خسته شده اند، زیرا  حکومت امروز سالهاست که در میان لجن فساد گیر مانده و غرق است. این دوره سراسر ناکامی باعث گردید که دشمنان مردم افغانستان نیز بیشتر تقویت شوند و نا بسامانی ها افزایش بیابد.

رییس بنیادی احمدشاه مسعود تصریح نمود که ما افغانستان را برای افغانستان میخواهیم نه برای قوم و قشر خاصی. بنابراین از جامعه جهانی انتظار داریم تا از انتخاب به شکل درست آن حمایت نمایند.

در همین حال شهزاده شاهد، عضو شورای علما و مجلس نمایندگان گفت: متاسفانه شماری از سودجویان در چندین انتخابات، اصل شایسته سالاری را از بین برده و مردم را بی اعتماد ساختند. سید جمال خورشید، سخنگوی جریان سیاسی اجندای ملی در این برنامه گفت: حضور گسترده جامعه جهانی نگرانی مخالفین را بیشتر و فضایی سیاسی افغانستان را آلوده تر خواهد ساخت.

این درحالی است که محمد عمر داوودزی، ریس دارالانشا شورای عالی صلح روز چهار شنبه(28، قوس) طی مراسی در کابل گفت که مخالفین دولت در روستاها، افراد زیر سن را به زور سلاح به شانه های شان می‌آویزند و باید جلوی این عمل گرفته شود.

وی افزود؛ افغان ها طالبان را دست کم گرفته بودند و در نشست بن به آنان حق ندادند؛ اما بعد از 18سال امروز درک کرده اند که با جنگ نمیتوان آنها را از افغانستان حذف کرد.

رهبران حکومت در تطبیق توافقنامه شان ناکام ماندند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد