رهبران-حکومت-در-میدان‌های-جنگ-و-صلح-باخته‌اند

رییس وفاق ملی و بنیاد احمدشاه مسعود، می‌گوید که رهبران حکومت هم در پروسه صلح و هم در میدان جنگ ناکام بوده و با تداوم خشونت می‌خواهند قدرت شان را حفظ کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ احمد ولی مسعود، رییس وفاق ملی و بنیاد احمدشاه مسعود، امروز( دوشنبه، ۴ اسد) در نشست خبری گفت که رهبران حکومت هیچ برنامه‌ای مشخص برای پیش برد جنگ و مذاکرات صلح ندارند. بنابراین، تلاش می‌کنند از طریق تداوم خشونت‌ها، کرسی شان را حفظ کنند. 

وی قدرت طلبی زیر نام دمواکرسی و دین را از مشترکات میان گروه طالبان و حکومت کنونی دانسته و گفت که تنها راه حل بحران، ایجاد نظامی سیاسی جدید و حکومت موقت است. 

مسعود، رهبران حکومت را متهم به گروگان‌گیری و انحصار طلبی در پروسه صلح کرده و افزود که تداوم حکومت کنونی به نفع مردم نیست؛ زیرا رهبران آن به فکر حفظ قدرت هستند. 

رییس بنیاد احمدشاه مسعود همچنان گفت که حکومت به مقاومت مردم در برابر طالبان نیز شک دارد و به بهانه‌ای تنظیم نیروی مقاومت در چارچوب نهاد‌های امنیتی به آنان تجهیزات و سلاح نمی‌دهد. 

او تاکید کرد که حکومت باید دفاع ملی مردم را در برابر گروه طالبان به رسمیت بشناسد و تجهیزات و سلاح در اختیار شان  قرار دهد. 

آقای مسعود تصریح کرد که حکومت با مردم صادق نیست و رهبران آن در مورد سقوط ولسوالی‌ها از تخلیه، کمربند امنیتی و عقب نشنانی تاکتیکی سخن می‌گویند که خود نشان دهند عدم صداقت و بی‌کفایتی است. 

به گفته وی؛ امریکا در وضعیت پیش آمده سیاسی کنونی و شدت جنگ، نقش اساسی دارد و در اوج خشونت‌ها، بدون به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح افغانستان را ترک کرده است. از سوی هم، طالبان مشروعیت سیاسی در سطح جهان پیدا کرده و از لحاظ نظامی تقویت شده اند. 

این درحالی است که طالبان هم‌زمان با آغاز روند بیرون‌شدن سربازان خارجی در اول می، حمله‌های‌شان را شدت بخشیده و در برخی ولایات پیش‌روی‌هایی نیز داشته‌اند.

جنرال مک کینزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در تازه‌ترین مورد هشدار داده که اگر طالبان به حملات شان ادامه دهند، پشتی‌بانی هوایی از نیروهای افغان افزایش می‌یابد.

رهبران حکومت در میدان‌های جنگ و صلح باخته‌اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد