رهبران-سیاسی-خواستار-توقف-تعیینات-از-سوی-اشرف-غنی-شدند

حامد کرزی، عبدالرب رسول سیاف، محمدکریم خلیلی و محمدیونس قانونی در یک اعلامیه مشترک از غنی خواستار توقف تعیینات مقامات حکومت و از عبدالله خواستار تمدید مهلت برای رسیدن به تفاهم شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه‌ی مشترک این چهره‌های سیاسی که امروز (یک‌شنبه، 17 حمل) در صفحه‌ی فیس‌بوک حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور منتشر شده، آمده است که با توجه به حالات جاری در افغانستان، تلاش‌های همه‌جانبه در راستای رسیدن به تفاهم و همکاری به خوبی جریان دارد.

در این اعلامیه آمده است که برای نهایی‌سازی این تلاش‌ها و رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، پیشنهاد می‌شود که آقای غنی از تعیینات مقام‌های حکومتی برای یک زمان مقتضی صرف‌ نظر و آقای عبدالله نیز میعاد در نظر گرفته شده برای رسیدن به تفاهم را تمدید کند.

این چهره‌های سیاسی همچنان ابراز امیدواری کرده‌اند که مذاکرات صلح هرچه زودتر آغاز و به نتیجه‌ی نهایی برسد تا صلح پایدار در کشور برقرار شود.

این در حالی است که محمداشرف غنی در طی دست‌کم یک هفته‌ی اخیر سه عضو کابینه‌اش را معرفی کرده است. او همچنان نامزد ریاست عمومی امنیت ملی را نیز معرفی کرده و برای ولایت هرات نیز والی تعیین کرده است.

در کنار این، چندین مقام دیگر حکومتی از جمله شهردار کابل و معیینان اداره‌ی مستقل ارگان‌های محلی نیز به تازگی از سوی اشرف غنی تعیین شده‌اند.

عبدالله عبدالله گفته است که مردم افغانستان بسیار صبر کرده و اکنون پاداش صبر آنان نباید ناامیدی باشد. او همچنان تأکید کرده است: «کاری باید کرد که در انتخابات‌های آینده مردم شرکت کنند و من این کار را می‌کنم.»

از سویی دیگر، مهلتی را که عبدالله برای رسیدن به توافق تعیین کرده بود، روز گذشته به پایان رسید. نزدیکان عبدالله هشدار داده‌اند در صورتی که اشرف غنی تعیینات مقام‌های حکومتی را متوقف نکند، سپیدار نیز کابینه‌اش را اعلام خواهد کرد.

رهبران سیاسی خواستار توقف تعیینات از سوی اشرف غنی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد