رهبران-شورای-عالی-مقاومت-از-گذشته-درس-بگیرند

سخنگوی طالبان در واکنش به ایجاد شورای عالی مقاومت از سوی محقق، سیاف، یونس قانونی و عطا محمد نور و هشدار آنان می‌گوید که این افراد باید از عملکرد گذشته‌شان درس بگیرند.

به گزارش افغان نیوز؛ «شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان» روز جمعه(۳۰ میزان) با نشر اعلامیه، برنامه‌ کاری خود را در دو بخش توضیح داد؛ برنامه سیاسی که در آن سخن از مذاکره و رسیدن به صلح عادلانه گفته شده و نیز برنامه «دفاعی – نظامی» که در آن از توسل به تفنگ و سلاح هشدار داده شده است.

ذبیح الله مجاهد، معین وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به ایجاد و هشدار این شورا می‌گوید که این افراد باید از عملکرد گذشته‌شان درس بگیرند.

وی افزوده که جنگ در افغانستان پایان یافته، اما کسانی که خواهان جنگ هستند، ملت در برابر شان قرار خواهد گرفت.

آقای مجاهد می‌گوید: حالا دیگر هیچ فرصتی به فعالیت‌های تخریبی وجود ندارد، بهتر این  است آنان همانند دیگر افغان‌ها به زندگی عادی شان برگردند.

به گفته وی؛ حالا افغان‌ها نفس تازه گرفته‌اند و از جنگ رهایی یافته‌اند، بدبختی جنگ ۴۰ سال تجربه شد؛ این مغرضین که در زمان‌های مختلف مردم را آزار و اذیت کرده اند و سبب ادامۀ جنگ شده اند باید ندامت کرده و از کارنامه‌های گذشته‌شان درس بگیرند.

عبدرب رسول سیاف و عطامحمد نور روز گذشته در صفحات رسمی فسبوک خود نوشتند که این شورا به هدف گفت‌وگو با طالبان از سوی شماری از احزاب و شخصیت‌های سیاسی ایجاد شده است.

این درحالی است که در روزهای آغاز به کار حکومت طالبان، جبهه‌ای زیر نام مقاومت با این گروه اعلام جنگ کرد و این جبهه تا به حال در ولایت‌های پروان و پنجشیر با طالبان درگیر است.

رهبران شورای عالی مقاومت از گذشته درس بگیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد