روابط-اقتصادی،-سیاست-زده-نشود

معین سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان در دیدار با رییس تحریک انصاف پاکستان تاکید داشت که روابط اقتصادی باید به هدف رفاه مردمان هردو کشور، غیر سیاسی گردد.

به گزارش افغان نیوز: حکمت خلیل کرزی، معین سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان، با آقای عمران خان، رئیس تحریک انصاف پاکستان در اسلام آباد ملاقات کرد.

معین سیاسی وزارت امور خارجه کشور اظهار داشت؛ هدف پلان عملی افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی که با روحیه مثبت نهایی گردیده، تقویت اعتبار و اعتماد میان دو کشور میباشد. بنا براین روابط اقتصادی باید به هدف رفاه مردمان هردو کشور، غیر سیاسی گردد.

وی همچنان علاوه کرد که برگشت با عزت، داوطلبانه و تدریجی مهاجرین افغان از اولویتهای عمده دولت افغانستان است.

معین سیاسی وزارت امور خارجه افزود: "هردو کشور مشترکات متعددی دارد. از جمله کریکت به یک بازی مشهور در افغانستان و پاکستان مبدل شده که از این طریق، مردمان هردو کشور میتوانند به هم نزدیک شده و پیشرفت چشمگیری در تقویت اعتماد دوجانبه داشته باشند."

رئیس تحریک انصاف پاکستان اظهار داشت؛ در صورتی که در انتخاب آینده برنده و به حیث صدر اعظم پاکستان انتخاب شود، روابط دوستانه میان هردو کشور در صدر فهرست اولویتهایش خواهد بود. وی بر اهمیت سهولت در رفت و آمد مردم و انتقال اجناس میان دو کشور به نفع مردمان هردو طرف تأکید نموده و اظهار داشت که مسدود شدن راههای تجارتی در گذشته تأثیرات ناگوار بالای پاکستان، به ویژه ایالت خیبر پښتونخوا، داشته است.

روابط اقتصادی، سیاست زده نشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد