روابط-واشنگتن-با-چین-به-شدت-آسیب-دیده-است

رییس جمهور ترامپ که در جریان سفر از واشنگتن به میامی در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «در حال حاضر به دنبال مرحله دوم قرارداد تجاری میان چین و ایالات متحده نیستیم و روابط با چین به شدت آسیب دیده است.»

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا، دیروز جمعه در جمع خبرنگاران گفت که در حال حاضر به دنبال مرحله دوم قرارداد تجاری میان چین و ایالات متحده نیستیم،  زیرا روابط واشنگتن با چین به شدت آسیب دیده است.

در همین حال، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین نیز روز گذشته گفت که روابط کشورش با امریکا با جدی‌ترین چالش از زمان برقراری آن مواجه شده است.

امریکا از زمان شیوع ویروس کرونا تلاش کرده است چین را مقصر این همه‌گیری جهانی جلوه دهد. کاخ سفید همچنین به بهانه جانب‌داری سازمان جهانی بهداشت از پکن، خروج خود از این نهاد را اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن محکوم کردن خروج امریکا از سازمان جهانی بهداشت، از تحقیق این نهاد بر روی منشاء شیوع ویروس کرونا استقبال کرده است.

این درحالی است که : سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه( ۱۰، ژوئیه) در کنفرانس "نظریات پریماکوف" که به صورت آنلاین در مسکو برگزار شده بود، گفت که در حال حاضر احتمال یک رویارویی هسته‌ای در جهان به طور جدی افزایش یافته است.

روابط واشنگتن با چین به شدت آسیب دیده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد