روایتی-از-تحولات-سیاسی-پنج-دهه-اخیر-کشور

کتاب " ثابت قدم " روایتی از تحولات سیاسی پنج دهه اخیر به خصوص جنگ‌های دوران‌ حکومت شاهی و طالبان در قالب خاطره نویسی در کابل رونمایی گردید.

به گزارش افغان نیوز: سید جعفر عادلی حسینی، نویسنده کتاب " ثابت قدم " امروز دوشنبه( 29، جدی ) طی یک کنفرانس خبری گفت که علل و عوامل پیدا و پنهان در مورد جنگ های داخلی و اختلافات میان رهبران جهادی، اعترافات سخت، اما راه‌گشا برای تاریخ از زبان رهبرانی که هنوز زنده اند، در این کتاب به صورت تفصیلی نگاشته شده است.

آقای حسینی بیان کرد؛ باز کردن معما‌های خلق فاجعه‌ها و نگاهی عمیق تر و بدون حاشیه سازی به این رویداد‌ها، افشای قتل و ترور و عاملین که خود سوگوار قربانیان هستند به صورت مستند در "کتاب ثابت قدم " گنجانیده شده است.

وی افزود: در کنار این موارد، تنش های نرم، قتل و حذف فزیکی چهره های تاثیر گذار در عصر تمرین دموکراسی، هیاهوی آتشین بزرگان نیز از جمله موارد است که در تاریخ افغانستان گذشته و به باد فراموشی گرفته شده است؛ اما در این کتاب بصورت آشکار روشن شده است.

در همین حال، شیوای شرق، معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ در این محفل گفت: متاسفانه تاریخ افغانستان منسوخ است، اگر این کشور یک تاریخ واقعی می‌داشت حالا در چنین وضعیتی قرار نمی‌گرفتیم.

آقای شرق گفت: زخم ناسور بر پیگر کابل یکی از واقعیت های عینی کتاب " ثابت قدم " است که به صورت آشکارانه و مستند ارایه شده است. این اثر می‌تواند برای نسل های آینده یک درس خوبی باشد.

وی همچنان در مورد کاستی های این کتاب اشاره کرد و گفت: زمانی که از تاریخ افغانستان و فداکاری های مجاهدین صحبت می‌شود نباید ایدیولوژی گرایانه بحث صورت گیرد.

این درحالی است که کتاب " ثابت قدم " در شش فصل و نزدیک به 400 صحفه به زبان های فارسی، پشتو، عربی و انگلیسی ترجمه شده است که پنجاه یکمین اثر از آقای سید جعفر عادلی حسینی است.

روایتی از تحولات سیاسی پنج دهه اخیر کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد