روزانه-حدود-پنج‌هزار-مهاجر-به-کشور-عودت-میکنند

سید حسین عالمی بلخی وزیرامور مهاجرین و عودت کنندگان میگوید که با افزایش عودت مهاجرین روزانه حدود پنج‌هزار تن به افغانستان باز میگردند و این رقم تا یک ماه آینده دو برابر خواهد شد.

به گزارش افغان خبر: نشست کمیته فرعی شورای وزیران در امور مهاجرین تحت ریاست رئیس اجرائیه بعد از ظهر چهارشنبه در قصر سپیدار برگزار گردید.

در این نشست پیرامون رسیدگی به حالت اضطرار و کمک های عاجل بشری، رسیدگی به مشکل اسکان مهاجرین بازگشت کننده، بازنگری طرح معیاری سازی شهرک های عودت کنندگان و بیجاشدگان و عریضه مهاجرین ولسوالی حصارک ولایت ننگرهار مقیم پاکستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان به موارد مهم پیرامون وضعیت مهاجرین و آمادگی ها صحبت نموده افزود: روزانه حدود چهار تا پنج هزار مهاجر افغان به کشور عودت می کنند که از این جمله شماری با مدرک و شماری فاقد مدرک میباشند.

او همچنین علاوه نمود تعدادی که مدرک دارند ازحمایت مالی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد مستفید می شوند و تعدادی دیگر که مدرک ندارند تحت حمایت مالی اندک سازمان بین المللی مهاجرت قرار میگیرند که کافی نیست.

 دراین اواخر میزان عودت کنندگان به کشور سیر صعودی داشته است و پیشبینی میگردد تا در آینده نزدیک دو برابر افزایش پیدا کند.

وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان پیشنهاد نمود که برای بهبود وضعیت شهرک های مهاجرین کمیته متشکل از وزارت مهاجرین، وزارت امورشهرسازی و اداره اراضی ایجاد گردد. همچنان وی علاوه نمود که همکاران ما و نماینده کمیشنری عالی سازمان ملل متحد برنامه عملیاتیی را برای همکاری و هم آهنگی بیشتر و بهتر تدوین نموده است.

سپس وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان به جلسه پیشنهاد نمود که رهبری انتقال مهاجرین را تا سکونت اصلی شان کدام نهاد عهده دار شود: وزارت امور مهاجرین یا کمیسیون عالی دولتی مبارزه با حوادث.

وی همچنین طرح های پیشنهادی را پیرامون مدیریت عودت کنندگان در مرکز و ولایات و تهیه بودجه به جلسه پیشکش نمود.

رئیس اجرائیه پس از رایزنی با اعضای جلسه رهبری انتقال مهاجران را به عهده کمیسیون عالی دولتی مبارزه با حوادث و وزارت امور مهاجرین سپرد.

روزانه حدود پنج‌هزار مهاجر به کشور عودت میکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد