روسیه-؛ناتو-و-آمریکا-را-به-حمایت-از-تولید-مواد-مخدر-در-افغانستان-متهم-کرد

وزیر خارجه روسیه ضمن متهم کردن آمریکا وناتو به قاچاق مواد مخدر در افغانستان ، خواستار توقف حمایت این نیرو ها از تولید و قاچاق مواد مخدر در این کشور شد.

به گزارش افغان نیوز: مینت‌ پرس‌نیوزبا نشر خبری از زبان سرگئی لاوروف وزیر خاجه روسیه نوشته که وی در نشست خبری سالانه این وزارتخانه اعلام کرد که از آمریکا و ناتو در افغانستان خواسته تا به قاچاق هروئین و تجارت مواد مخدر در افغانستان پایان دهند.

آقای لاوروف تصریح کرد که آمریکا و ناتو از سربازان خود برای محافظت از کشت، تولید و قاچاق هروئین از افغانستان به سایر کشورهای جهان استفاده می‌کند.

لاوروف با اشاره به اینکه افغانستان هم اکنون 90 درصد از هروئین جهان را تامین می‌کند با متهم کردن آمریکا به نادیده گرفتن این مسئله، گفت که این آمار نشانگر آزادی در تجارت، کشت و تولید هروئین در افغانستان است.

وی تاکید کرد که تمرکز ویژه‌ای باید برای مبارزه با کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان صورت گیرد که این امر تنها با از بین بردن مزارع خشخاش و آزمایشگاه‌های تولید هروئین در این کشور تحقق خواهد یافت.

همچنان لاوروف گفته که آمریکا در جنگ افغانستان شکست خورده زیرا علی‌رغم ریشه کن نشدن تهدیدات تروریستی در این کشور کشت و قاچاق مواد مخدر در این کشور افزایش چندین برابر داشته است.

این در حالی است که آمریکا و ناتو تاکید دارند، حکومت افغانستان را در امر مبارزه با تروریزم و مبارزه با مواد مخدر یاری میکنند.

روسیه ؛ناتو و آمریکا را به حمایت از تولید مواد مخدر در افغانستان متهم کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد