روسیه-ادعای-حمایت-از-طالبان-را-رد-کرد

سفارت روسیه در کابل با نشر خبرنامه اظهار داشته است که ادعای امریکا مبنی بر حمایت مسکو از گروه طالبان شایعه و مزخرف می باشد.

به گزارش افغان نیوز: در خبرنامه سفارت روسیه در کابل که به تازگی نشر شده، آمده است آنچه را که ژنرال جان نیکولسون، فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان، درباره حمایت روسیه از نیروهای طالبان گفته باید با شواهد "غیرقابل انکار" همراه باشد.

در این خبرنامه اظهارات اخیر مقام‌های ارشد آمریکایی "شایعه" خوانده شده و سفارت روسیه آنرا "بی‌اساس و مزخرف" دانسته است.

سفارت روسیه درباره اظهارات مقام‌های آمریکایی که در "سی‌بی‌اس" چاپ و نوشته شده مبنی بر اینکه حمایت روسیه از طالبان به روند صلح افغانستان صدمه رسانده، نیز اظهار تعجب کرده است.

در این خبرنامه نقل قول‌هایی که از وزیر خارجه روسیه درباره تبادل اطلاعاتی میان طالبان و کشور روسیه آمده، نیز نادرست خوانده شده است.

سفارت روسیه این اظهارات را شایعات خوانده و گفته است که به نظرمی‌رسد کسانی که مسئولیت وخیم شدن اوضاع در افغانستان را دارند، تلاش دارند با مطرح کردن این خبرها بار گناه شکست خود را به گردن دیگران انداخته و به روابط روسیه و افغانستان نیز آسیب برسانند.

ژنرال نیکولسون، فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان گفته بود که سلاح‌ها از مرز تاجیکستان به افغانستان قاچاق شده و روسها رزمایش ‌هایی را در مرز تاجیکستان برای مقابله با تروریسم برگزار کرده‌اند که آنها مقادیر زیادی سلاح با خود می‌آورند و وقتی می‌روند مقادیری از آن را در محل می‌مانند.

یک سال قبل نیز سفارت روسیه تاکید کرده بود که "تمام اتهامات در مورد تمویل و کمک مادی - فنی گروه طالبان عاری از حقیقت بوده" و در مرحله پیچیده کنونی "روابط عمومی سیاه" نمی‌تواند برای روند صلح افغانستان ثمر بخش باشد.

روسیه ادعای حمایت از طالبان را رد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد