روسیه-از-طالبان-خواستار-پایان-دادن-به-فعالیت-های-تروریستی-شد

روسیه از طالبان خواسته که به روند صلح بپیوندد و بر اساس قانون اساسی افغانستان، فعالیت های تروریستی شان را کنار بگذارد.

به گزارش افغان نیوز: در جریان سفر محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی به مسکو، وی با همتایان روسی اش دیدار و گفتگو نموده است.

تواب غورزنگ سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان، بیان کرده که در جریان سفر آقای اتمر، روسیه اعلام آمادگی کرده است که در روند صلح افغانستان همکاری میکند.

بر اساس گفته های آقای غورزنگ، روسیه از طالبان خواسته است که وارد روند صلح با رهبری دولت افغانستان شوند، قانون اساسی کشور را قبول کرده و تمام فعالیت های تروریستی شان را کنار بگذارند.

همچنان روسیه تاکید کرده که باید طالبان تمام روابط خویش را با گروه های تروریستی خاتمه دهد.

او گفت که قبلا حکومت افغانستان از ارتباط روسیه با گروه طالبان نگرانی داشت و اکنون مقام‌های روسی اعلام‌کرده‌اند که هدف از این ارتباط تشویق گروه طالبان برای پیوستن به روند صلح افغانستان است.

آقای غورزنگ افزود که در کنار تشویق گروه طالبان به پیوستن به روند صلح، افغانستان از روسیه خواسته که با تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان، به این کشور برای مقابله با گروه‌هایی که تهدیدی برای افغانستان و منطقه هستند، کمک کند.

او گفت که روسیه از این جهت برای افغانستان مهم است که از متحدین و دوستان کابل در امر مبارزه با دهشت افکنی، مبارزه با تولید، قاچاق و کشت مواد مخدر است.

این در حالی است که نماینده خاص پوتین برای افغانستان بار ها از حضور و گسترش داعش در بخش های شمالی افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته بود که کشورش با طالبان در تماس است.

روسیه از طالبان خواستار پایان دادن به فعالیت های تروریستی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد