روسیه-با-موشک-های-کروز-پاسخ-آمریکا-را-می-دهیم

روزنامه نزاویسیمایا گازتای روسیه نوشت: مسکو ممکن است با موشک‌های کروز پاسخ حمله آمریکا به سوریه را بدهد.

به گزارش افغان نیوز، روزنامه نزاویسیمایا گازتا نوشت اگر آمریکا تصمیم بگیرد به خاطر حمله شیمیایی ادعا شده در دوما از نیروی نظامی در سوریه استفاده کند، با واکنش متناسب دمشق و مسکو روبرو خواهد شد. واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل و برخی دیگر از سیاستمداران و مقامات روسیه درباره پیامدهای جدی حمله آمریکا و متحدانش به سوریه هشدار داده اند. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیشتر اعلام کرد ارتش روسیه آماده محافظت از دمشق است.
وب سایت های نظامی متعددی نوشتند که در روزهای هشتم و نهم آوریل نیروهای مسلح روسیه به شکل نامحسوسی به حال آماده باش و رزمی درآمده اند. هیچ اظهار نظر رسمی درباره این گزارش ها نشده است.
اما بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، ارتش و ناوگان دریایی فعالیت های خود را به ویژه در دریای سیاه، دریای مدیترانه و در دریای خزر افزایش داده اند؛ روسیه قبلاً از این سه دریا، موشک های کروز کالیبر به اهدافی در سوریه شلیک کرده است. به گفته روزنامه نزاویسیمایا گازتا، بعید نیست ارتش و ناوگان روسیه خود را برای مقابله با حملات احتمالی آماده کنند.
ژنرال یوری نتکاچف، از کارشناسان نظامی روس در این باره گفت: «اگر پنتاگون که روسیه را به حملات شیمیایی متهم می کند، تصمیم بگیرد در اقدامی تلافی جویانه پایگاه های نظامی روسیه در طرطوس و حمیمیم را هدف قرار دهد، موشک های کالیبر ممکن است علیه تأسیسات و پایگاه های آمریکا در منطقه خاور میانه به کار گرفته شود.»
خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی در کاخ سفید، از حملات احتمالی آمریکا و متحدانش علیه تأسیسات روسیه خبر داد. ژنرال نتکاچف تأکید کرد مسکو این حملات را بی پاسخ نخواهد گذاشت. اما چنین سناریویی بعید است زیرا این اقدام باعث ایجاد جنگی بزرگ و واقعی می شود که نه آمریکا و نه روسیه آن را می خواهند.
ولادیمیر پوپوف، کارشناس نظامی دیگر در این باره گفت: اگر موشک های آمریکا باعث کشته شدن نظامیان روسیه در سوریه شوند، موشک ها یا هواپیماهای جنگی روسیه به کشتی های جنگی آمریکا حمله خواهند کرد.
ژنرال والری گراسیموف از مقامات نظامی روسیه پیشتر درباره این پاسخ احتمالی روسیه هشدار داده بود.

روسیه: با موشک های کروز پاسخ آمریکا را می دهیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد