روسیه-برای-تضعیف-دولت-افغانستان-تلاش-میکند

جنرال جان نیکلسون فرمانده عمومی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان گفته که روسیه در تلاش تضعیف دولت افغانستان و نیروهای ناتو در این کشور است.

به گزارش افغان خبر: آقای نیکلسون در گزارش تازه خود به سنای آمریکا براز داشت که مسکو چندین نماینده طالبان را بدون حضور نماینده رسمی دولت افغانستان به کشورش دعوت نموده است.

وی تاکید دارد که باید مذاکرات صلح از مجرا های داخلی افغانستان دنبال شود و این رویکرد روسیه نگران کننده است.

جنرال نیکلسون در همین حال گفت امریکا باید رابطه خود را با پاکستان مورد ارزیابی جدی قرار دهد چرا که این کشور فعالانه از طالبان حمایت می کند.

فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان تاکید کرد که شبکه حقانی هنوز هم پناهگاه های امن در پاکستان دارد و واشنگتن باید روابطش با اسلام آباد را مورد بازنگری قرار دهد.

همچنان این فرمانده آمریکایی علاوه نمود که باید چند هزار نیروهای تازه نفس به افغاسنتان اعزام گردد تا ماموریت اش به موفقیت برسد.

وی در گزارش تازه خود به کمیته خدمات نظامی سنای امریکا گفته است که به چند هزار نیروی نظامی تازه نیاز است تا در بخش آموزش، مشوره دهی و یاری رساندن به نیروهای افغان کار کنند.

به گفته آقای نیکلسون ۱۳ هزار و ۳۰۰ نیرویی که در حال حاضر در افغانستان هستند برای انجام عملیات ضد تروریستی کفایت می‌کنند اما برای آموزش و مشاوره درست به نیروهای امنیتی افغانستان به چند هزار نیروی تازه نیاز است.

فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان مشخص نساخت که به چند هزار سرباز تازه نفس دیگر نیاز دارد.

در همین حال جنرال نیکلسون به سنای امریکا گفت موضوع نیاز به نیروهای بیشتر را با ژنرال جیمز متیس وزیر دفاع امریکا و ژنرال دنفورد، رئیس ستاد مشترک نیروهای این کشور مطرح کرده و دولت برای بحث درباره موضوع روی خوش نشان داده است.

این گفته ها در حالی مطرح میشود که چند روز قبل صلاح الدین ربانی وزیر خارجه کشور به مسکو سفر کرده  بود و مقام های روسی بیان داشتند که کشورشان برای همکاری با نیروهای ناتو در افغانستان آماده اند.

روسیه برای تضعیف دولت افغانستان تلاش میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد