روسیه-تنها-گزینۀ-است-که-می-تواند-ما-را-کمک-کند

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور گفته است که روسیه یگانه کشوری است که می تواند افغانستان را درحل چالش های کنونی کمک کند.

به گزارش افغان نیوز: حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور روز گذشته( 19 – حمل) در ان-تی-وی روسیه گفته است: روسیه در یک ارتباط تازه با پاکستان، می‌تواند افغانستان را در حل چالش‌ها کمک کند نه بریتانیایی‌ها و امریکایی‌ها.

آقای کرزی که بیش از یک دهه با حمایت از کشورهای غربی بشمول امریکا و بریتانیا، افغانستان را رهبری می‌کرد، به مقامات روسیه اظهار داشته است که من کاملن باور دارم که اگر شما "روس‌ها" با پاکستان و افغانستان پیوند تازه را برقرار کنید، می تواند ما را کمک کند.

وی گفت: "مسکو همیشه ما را کمک کرده است، حتا زمانی که نیروهای آن کشور افغانستان را به درخواست ببرک کارمل رییس جمهور آنوقت تصرف کرده بودند. یقینن که ما آنزمان با هم جنگیدیم اما شما روس‌ها در افغانستان مکتب و بیمارستان می‌ساختید."

آقای کرزی در این گفتگو همچنان گفته است؛ زمانی که امریکا جنگ در برابر طالبان مسلح را آغاز کرد، به ولادیمیر پوتین گفته بود که کار "نادرست" در پیش است.

او همچنان گفته است که در بیرون راندن امریکا از افغانستان ناکام شده و حتا در مراحلی، تصمیم استعفا را داشته است.

از سوی هم مقام پیشین ریاست جمهوری افغانستان، پاکستان را محل پرورش تمام گروه‌های هراس افگن عنوان کرده است.

کرزی حتا محل پرورش القاعده را "کمپ های نظامی پاکستان" عنوان کرده و در مورد حامیان طالبان گفت: "این چگونه یک جنگ در برابر هراس افگنی است؟ طالبان جنگ افزاری زیادی در دست دارند... ما بدون کمک روسیه نمی‌توانیم طالبان را در اداره خود بیاوریم چون ما می‌فهمیم که طالبان از سوی پاکستان تقویت می‌شوند زیرا بخشی از آنان از خارجی‌ها تشکیل یافته است."

رییس جمهور پیشین افغانستان همچنان بدون آنکه از گروه داعش نام ببرد، به نقل از مردم برخی ولایت‌ها حکایت کرده که هزاران خارجی خطرناک که خودشان را "خلیفه" عنوان می‌کرده اند، به ولایت‌های افغانستان سرازیر شدند.

این درحالی است که حامد کرزی درپی کنار رفتن از قدرت، در سه سال گذشته چندین بار به روسیه سفر کرده و به یکی از منتقدان آمریکا مبدل شده است.

آمریکا، دولت روسیه را متهم به حمایت از طالبان می‌کند، اما مقامات مسکو می‌گویند که آمریکا از داعش در افغانستان حمایت می‌کند.

روسیه تنها گزینۀ است که می تواند ما را کمک کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد