روسیه-توپ-اکنون-در-میدان-طالبان-است

نماینده ویژه رییس ‌جمهور روسیه برای افغانستان گفته‌است که کشورش طالبان را به رسمیت نشناخته؛ اما توپ در زمین آنهاست.

به گزارش افغان نیوز؛ ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس ‌جمهوری روسیه برای افغانستان به تازگی در گفتگو با رسانه هندی اکونومیک‌تایمز گفته‌است: «ما به طور رسمی دولت طالبان را به رسمیت نشناخته‌ایم، یعنی پرچم طالبان بر فراز سفارت افغانستان در مسکو برافراشته نیست، اما توپ در زمین طالبان است. آن‌ها باید یک حکومت فراگیر سیاسی در کابل ایجاد کنند.»

این دیپلمات روس با اشاره به وضع محدودیت‌های مختلف از سوی طالبان در مورد زنان گفته‌است که روسیه نیز از رفتار طالبان با زنان و دختران خوشحال نیست.

نماینده ویژه رییس ‌جمهور روسیه در امور افغانستان در حالی این موضوع را مطرح می‌کند که کشورش تمایل شدیدی به همکاری نزدیک با هند در مورد وضعیت افغانستان در قالب ترویکا پلاس دارد.

وی در مورد مشارکت هند و روسیه در مسایل افغانستان گفته‌است که مسکو از نزدیک با هند همکاری می‌کند و مشتاق است تا برای گفتگو در قالب ترویکا پلاس در مورد افغانستان کار کند.

آقای کابلوف اشاره کرد که با این حال پاکستان و چین نسبت به دعوت هند به این فرمت ملاحظاتی دارند.

این در حالی است که رؤسای آژانس‌های امنیت ملی هند و روسیه در هماهنگی با مدیران آژانس‌های امنیت ملی آسیای مرکزی و چین روز جمعه گذشته برای بررسی وضعیت افغانستان در دوشنبه گفتگو کردند.

روسیه دیپلمات‌های طالبان را در سفارت افغانستان در مسکو پذیرفته؛ اما هنوز به گفته آقای کابلوف این نمایندگی سیاسی با پرچم سه رنگ دولت پیشین فعالیت می‌کند و پرچم طالبان بر آن برافراشته نشده‌است.

روسیه: توپ اکنون در میدان طالبان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد