روسیه-خواهان-ادامه-گتفگو-های-صلح-افغانستان-است

شورای عالی صلح اعلام کرده که ۱۲کشور در نشست مسکو حمایت شان را از روند صلح افغانستان اعلام کردند و روسیه خواهان مذاکرات بیشتر در مورد صلح کشور است.

به گزارش افغان نیوز: عزیزالله دین محمد معاون شورای عالی صلح امروز سه شنبه (22عقرب) در یک نشست خبری در کابل بیان کرد که  این شورا با چند هدف مشخص به نشست مسکو اشتراک کرده بود.

وی گفت یکی از خواست های اساسی ما در نشست مسکو ختم جنگ در سراسر افغانستان و آتش بس میان طالبان و دولت افغانستان بود.

به گفته معاون شورای عالی صلح خواست دیگر هیئت این شورا،  ارتباط و مذاکرات مستقیم با طالبان بود، تا مشکلات افغانستان از این طریق حل و فصل شود.

همچنان شورای عالی صلح خواسته است تا رهبری مذاکرات را دولت افغانستان بر عهده داشته باشد، نه کشور های دیگر که در روند صلح افغانستان شریک هستند.

هیئت اعزامی شورای عالی صلح این خواست ها را در نشست مسکو مطرح کرده است.

اما طالبان خروج نیروهای آمریکایی را از افغانستان، پیش شرط تعین کرده اند تا مذاکرات مستقیم را با شورای عالی صلح و دولت افغانستان آغاز نمایند.

همچنان در نشست مسکو روسیه خواهان مذاکرات بیشتر در مورد صلح افغانستان شده و 12 کشور اشتراک کننده در این نشست از صلح افغانستان حمایت کردند.

این در حالی است که در نشست مسکو دولت افغانستان به صورت مستقیم نماینده یی نفرستاده بود، عباس استانکزی نماینده طالبان نیز انتقاد کرد که دولت افغانستان دنبال صلح نیست و بقای خود را در جنگ میبیند.

از سوی هم طالبان دولت افغانستان را دست نشانده آمریکا دانسته و بیان کرد که در برخی از موارد باید طالبان به صورت مستقیم با آمریکا مذاکره میکند.

روسیه خواهان ادامه گتفگو های صلح افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد