روسیه-داوطلب-میزبانی-نشست-صلح-دولت-افغانستان-و-طالبان-شد

روسیه داوطلب شده که نشست صلح میان دولت افغانستان با گروه طالبان را میزبانی نماید و وزارت خارجه این کشور تاکید کرده که جنگ داخلی افغانستان از راه زور حل ناشدنی است.

به گزارش افغان نیوز: وزارت خارجه روسیه روز چهار شنبه با انتشار بیانیه یی گفته که کشورش آماده است تا زمینه لازم را برای نشست گفتگوهای صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان فراهم نماید.

وزارت امور خارجه روسیه خواستار مذاکرات فوری و مستقیم دوطرف شده و  تاکید کرده که شرایط مناسب مذاکرات مستقیم میان حکومت افغانستان و گروه طالبان را مهیا کند.

در بیانیه آمده است که مسکو با جدیت خواهان مذاکرات مستقیم میان حکومت افغانستان و گروه طالبان است تا از این طریق جنگ داخلی در آن کشور خاتمه یابد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است:"ما پیشنهاد می‌کنیم که مذاکرات میان دولت افغانستان و گروه طالبان برای پایان دادن به جنگ داخلی در این کشور باید در اسرع وقت و به صورت جدی آغاز شود. مسکو آماده ارائه یک طرح کاری برای مذاکرات مستقیم و فوری میان دو طرف است."

در این بیانیه همچنین تجربه تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای با ثبات‌سازی و تقسیم قدرت در افغانستان "غیرموثر" خوانده شده و بر آغاز یک روند صلح بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تاکید شده است.

از سوی هم گزارش های به نشر رسیده اند که گروه طالبان هیئتی را برای نشست گفتگو های صلح با دولت افغانستان به پاکستان فرستاده است.

سه روز قبل نشست های غیر رسمی میان هیئت شورای عالی صلح و گروه طالبان در ترکیه برگزار شد.

روسیه داوطلب میزبانی نشست صلح دولت افغانستان و طالبان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد