روسیه-مانع-حذف-نام-حکمتیار-از-لیست-سیاه-سازمان-ملل-است-روند-صلح-افغانستان-پیچیده-میشود

روسیه مانع حذف نام گلبدین حکمتیار از لیست سیاه سازمان ملل گردیده و با این اقدام روند صلح در کشور بیشتر از پیش پیچیده میشود.

به گزارش افغان خبر: روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات غربی وافغان نوشته که روسیه نمیخواهد نام حکمتیار از لیست سیاه سازمان ملل حذف شود.

این روزنامه نوشته که این اقدام روسیه ممکن توافق صلح حکومت افغانستان با حزب اسلامی را پیچیده تر کند.

این روزنامه به نقل از یک دیپلومات خارجی نوشته است که روسیه بدون اینکه کدام دلیل موجه ارایه کند در این مورد مخالفت کرده است.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از سخنگوی وزارت خارجه روسیه گزارش داده است که مسکو موضوع حذف کردن نام آقای حکمتیار را از لست سیاه سازمان ملل متحده به حالت تعلیق در آورده است، اما مانع آن نشده است.

روز نامه وال استریت ژورنال به نقل از شماری از مقامات گزارش داده است که این اقدام روسیه ممکن بخشی از تلاش های بزرگتر مسکو در برابر نفوذ ایالت متحده امریکا در کشور های آسیای میانه باشد.

یکی از سخنگویان ریاست جمهوری نیز به این روزنامه گفته است که تمام کشور ها باید برای آوردن صلح همکاری کرده و از مذاکرات بین الافغانی و توافق صلح با حزب اسلامی، حمایت کنند.

حمید عزیزی یکی از سخنگویان حزب اسلامی نیز گفته، هر کشوری که مخالف لغو تعزیرات علیه آقای حکمتیار باشد، در واقع مخالف روند صلح در افغانستان است و آن کشور خواهان ادامه جنگ در این کشور است.

تا حال سازمان ملل متحد در مورد موقف روسیه اظهار نظر نکرده است.

روسیه مانع حذف نام حکمتیار از لیست سیاه سازمان ملل است/ روند صلح افغانستان پیچیده میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد