روسیه-و-طالبان-خواستار-خروج-نیروهای-آمریکایی-از-افغانستان-شدند

با انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا، طالبان از وی خواست که سربازانش را از افغانستان خارج نماید، این گفته های طالبان را روسیه نیز منطقی و درست دانسته است.

به گزارش افغان خبر: خبرگزاری اسپوتنیک با نشر این خبر از زبان صمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفته که خواسته های طالبان بجا و درست است.

وی گفته که طالبان حق دارد، که نیروهای خارجی از کشور شان خارج شوند و باید آمریکا نیز در مورد افغانستان تصمیم درست انتخاذ نماید.

آقای کابلوف افزوده که آمرکیا نمیتواند به تنهایی مسئله افغانستان را حل نماید و باید در این مورد روسیه و سایر کشور های منطقه را نیز سهم دهد.

روز گذشته با پیروزی دونالد ترامپ در برابر هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ی از رئیس جمهور جدید آمریکا خواستار بیرون کشیدن نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان شد.

در بیانیه این گروه آمده است که آمریکایی‌ها سیاست دولتی خود را به گونه‌ای طراحی کنند که باعث سلب آزادی ملت‌های دیگر در جهان نشوند.

بر اساس اعلامیه طالبان آمریکا منافع خویش را در کشتار ملت های دگیر جستجو میکند و باید جنگ در افغانستان خاتمه یابد و آمریکا نیز در این مورد اقتصاد و حیثیت سیاسی خویش را ضربه نزند.

 

 

روسیه و طالبان خواستار خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد