روند-آزاد-سازی-زندانیان-حکومت-و-طالبان-به-تأخیر-افتاد

بربنیاد توافق گروه های فنی حکومت و طالبان قرار بود که امروز سه شنبه(۱۲، حمل) روند آزاد سازی زندانیان دو طرف آغاز شود، اما دیده می شود که این روند اکنون به تأخیر افتاده است.

به گزارش افغان نیوز: در دومین گفت و گو ویدیویی دو طرف تصمیم گرفته شده بود که امروز روند آزاد سازی زندانیان دو طرف آغاز شود و قرار بود که سه روز پیش هیاتی از طالبان به بگرام بیاید تا در باره شناسایی زندانیان طالبان با حکومت افغانستان گفت و گو کند، اما دیده می شود که هیچ یک از این کار ها انجام نشده اند.

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان در صفحه توییترش نوشته است که طالبان روز گذشته در یک کنفرانس ویدیویی توافق کردند تا هیأتی را برای بحث‌ روی موارد فنی بیشتر با دولت به کابل بفرستند، اما زمان دقیق سفر هیأت طالبان به کابل را مشخص نکرده است.

در همین حال اداره شورای امنیت ملی افغانستان از برگزاری سومین کنفرانس ویدیویی "گروه نخست تماس صلح" دولت با اعضای سیاسی گروه طالبان و مسئولان کمیسیون زندانیان طالبان خبر داده است.

این اداره شب گذشته با انتشار یک اعلامیه نوشت قرار است که هیأتی از گروه طالبان با حمایت سازمان صلیب سرخ به کابل آمده و با دولت افغانستان در مورد آزادی زندانیان گفتگو کند.

در این اعلامیه آمده است که دولت از این هیأت در بگرام میزبانی خواهد کرد.

شورای امنیت ملی در ادامه گفته است که که نمایندگان سفارت آمریکا، وزارت خارجه قطر و صلیب سرخ نیز در این کنفرانس حضور داشته‌اند.

این در حالی است که دولت افغانستان گفته بود تا پایان ماه مارچ/مارس در مرحله اول صد نفر از زندانیان طالب را آزاد خواهد کرد.

روند آزاد سازی زندانیان حکومت و طالبان به تأخیر افتاد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد