روند-بازگشت-پناهندگان-از-پاکستان-آغاز-گردید

روند بازگشت پناهندگان که چند ماه قبل به دلیل فصل سرما متوقف گردیده بود، امروز دوباره از سر گرفته شد.

به گزارش افغان نیوز: دفتر نمایندگی کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در پاکستان اعلام کردند: سال گذشته بیش از 360 هزار از پناهندگان افغانستانی ثبت نام شده و دارای مدارک قانونی ویژه پناهندگان، در چارچوب برنامه 'بازگشت داوطلبانه' پناهندگان تحت نظارت سازمان ملل، خاک پاکستان را به مقصد کشور ترک کردند.

سال گذشته همچنین حدود 300 هزار نفر از پناهندگان افغانستانی ثبت نام نشده و فاقد مدارک، خاک پاکستان را ترک کردند.

بر اساس آمار رسمی کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، هم اکنون حدود یک میلیون و 300 هزار نفر افغان به صورت ثبت نام شده و قانونی و 600 هزار نفر نیز به صورت غیرقانونی در پاکستان حضور دارند.

کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان همچنان اعلام کرده است هرگونه خروج پناهندگان دارای مدارک قانونی و ثبت نام شده افغانستانی از پاکستان، باید بصورت داوطلبانه و به دور از هرگونه اجبار باشد.

از پناهندگانی که برای ترک خاک پاکستان به اردوگاه های مرزی سازمان ملل مراجعه می کنند، نظرسنجی انجام می شود تا مشخص شود چه تعداد از آنها بصورت داوطلبانه و چه تعداد از روی اجبار خاک پاکستان را ترک می کنند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان هیچ تعهدی در قبال پناهندگان ثبت نام نشده و فاقد مدارک قانونی ندارد و برنامه این سازمان، تنها شامل افراد ثبت نام شده است.

این در حالی است که تا 15روز قبل گذرگاه های مرزی میان افغانستان و پاکستان مسدود بود و حدود یک ماه، هیچ فردی نمیتوانست از این خط عبور نماید.

روند بازگشت پناهندگان از پاکستان آغاز گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد