روند-تحویل-زندانیان-ایرانی-در-افغانستان-آغاز-می‌شود

معاون سفارت ایران در کابل با شمس‌الدین پهلوان، دادستان کل امارت اسلامی در مورد همکاری‌های قضایی و حقوقی میان دو طرف گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ سفارت ایران در کابل روز گذشته (یک‌شنبه، ۱۳ حمل) با نشر خبرنامه‌ای از دیدار سید‌حسن مرتضوی، معاون این سفارت با دادستان کل امارت اسلام خبر داد.

در خبر نامه آمده این مقام امارت اسلامی با اشاره به «گستردگی روابط و مشترکات میان ایران و افغانستان» گفته است که حکومت سرپرست با دقت مطالبات و‌ خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران را پی‌گیری می‌کند و نسبت به حل آن بی‌تفاوت نیست.

به نقل از خبرنامه، شمس‌الدین پهلوان گفته است که به‌زودی فهرست ایرانیان زندانی در افغانستان را تکمیل و روند تحویل این افراد به مقام‌های قضایی ایران را آغاز می‌کند.

در خبرنامه‌ سفارت ایران از پهلوان به‌عنوان دادستان کل امارت اسلامی نامبرده شده است‌.

این مقام امارت اسلامی از ایران برای آزادی ۸۵۷ شهروند زندانی افغانستان قدردانی کرده و خواستار ادامه‌ روند بررسی پرونده‌های باقی‌مانده‌ مربوط به شهروندان افغانستان شده است.

سید حسن مرتضوی، معاون سفارت ایران گفته است که یکی از موضوعات مهم برای تهران، پی‌گیری مسائل مربوط به زندانیان ایرانی در افغانستان است که در گذشته «اختلالاتی» در این زمینه وجود داشت.

او ابراز امیدواری کرده که «در شرایط فعلی و در کم‌ترین زمان مشکلات زندانیان ایرانی حل و برای بازگشت به ایران آماده شوند».

مشخص نشده که به چه تعداد شهروند ایران در زندان‌های افغانستان زندانی‌اند.

این در حالی است که نزدیک به دو ماه پیش هیاتی از دادستانی امارت اسلامی به رهبری شمس‌الدین پهلوان به ایران رفته و روی وضعیت شهروندان زندانی افغانستان با مقام‌های ایرانی گفتگو کرده بود.

 

 

روند تحویل زندانیان ایرانی در افغانستان آغاز می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد