روند-توزیع-پاسپورت-دو-باره-آغاز-شد

مسوولان ریاست عمومی پاسپورت از آغاز دوباره‌ای روند توزیع پاسپورت خبر داده و می‌گویند که در مرحله نخست پاسپورت نزدیک به ۲۵ هزار نفر که پیش از این طی مراحل شده، توزیع می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ علم‌گل حقانی، سرپرست ریاست عمومی پاسپورت امروز( سه‌شنبه، 13 میزان) در نشست خبری گفت که این اداره به دستور محمد حسن آخوند، رییس وزیران طالبان، برای آغاز روند توزیع پاسپورت و رسیدگی به مشکلات مردم، پلان کوتاه مدت 10 ماده‌ای را ترتیب که بر اساس آن هزارن نسخه پاسپورت به توزیع می‌شود.

حقانی افزود که ریاست پاسپورت در نظر دارد تا روند توزیع ۲۵ هزار نسخه پاسپورت را که طی مراحل شده‌، از طریق پسته‌خانه‌ها آغاز شود.

او بیان کردا که قرار است از این پس روزانه شش هزار پاسپورت توزیع شود و به پاسپورت‌هایی که تعرفه بانکی‌شان از قبل پرداخت شده است، اولویت داده خواهد شد.

بر بنیاد طرح که رییس پاسپورت از آن خبر داد، قرار است روند توزیع پاسپورت به متقاضیان ثبت نام شده، بیماران، کارمندان دولتی برای سفرهای رسمی، تاجران، کسانی که دعوت‌نامه و اقامه خارجی دارند، زخمیان ملکی و نظامی، کسانی که بورسیه دریافت کرده‌اند و نیز ورزشکاران برای اشتراک در مسابقات بین‌المللی تسهیل شود.

بر اساس معلومات ریاست پاسپورت در حال حاضر ۱۷۰ هزار نسخه پاسپورت در دیتابیس این ریاست ثبت شده است که باید توزیع شود.

به گفته این ریاست روند توزیع پاسپورت‌هایی که طی مراحل آن‌ها پیش از تاریخ ۲۴ اسد متوقف شده بود، از شروع هفته آینده آغاز خواهد شد و قرار است این ریاست سر از هفته آینده روزانه سه هزار نفر را برای طی مراحل اسناد‌شان به این ریاست فرا بخواند.

علم‌گل حقانی اعلام کرد که به خاطر رسید‌گی به ۱۷۰ هزار متقاضی در حال انتظار، روند ثبت نام آنلاین پاسپورت را برای یک‌و‌نیم ماه متوقف می‌کند. او افزود که این اداره نزدیک به میلیون نسخه پاسپورت چاپ شده در اختیار دارد که این رقم از هشت تا نه ماه این ریاست را از چاپ پاسپورت جدید بی‌نیاز می‌کند‌.

به گفته این ریاست عمومی پاسپورت، روند توزیع پاسپورت‌هایی که طی مراحل آن‌ها پیش از تاریخ ۲۴ اسد متوقف شده بود، از شروع هفته آینده آغاز خواهد شد و قرار است این ریاست سر از هفته آینده روزانه سه هزار نفر را برای طی مراحل اسناد‌شان به این ریاست فرا بخواند.

حقانی گفت که تا کنون تغییری در قیمت هر نسخه پاسپورت به میان نیامده‌ اما؛ رای‌زنی‌ها برای کاهش این قیمت تا یک هزار افغانی ادامه دارد. او تاکید کرد که روند توزیع پاسپورت به‌تدریج در ولایات نیز آغاز شود.

بااین حال، این پاسپورت‌ها قرار است با نشانه‌ای جمهوری اسلامی افغانستان چاپ و توزیع شود و مشوره‌ها روی تغییر آن در دراز‌مدت جریان دارد و رهبری طالبان در این مورد تصمیم خواهد گرفت.

روند توزیع پاسپورت با تسلط طالبان بر کابل به تاریخ 24 اسد متوقف شد و اکنون پس از گذشت بیشتر از یک ماه دو باره آغاز شده است.

روند توزیع پاسپورت دو باره آغاز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد