روند-پاکسازی-قومی-در-افغانستان-باید-متوقف-شود

«جبهه اصلاحات ایران» با ابراز نگرانی از گسترش افراط گرایی، در پیوند به خطر پاکسازی قومی در افغانستان به ویژه منطقه پنجشیر، هشدار داد.

به گزارش افغان نیوز؛ در بیانیه این جبهه آمده است: « لشکر کشی طالبان با ابزار و ادوات جنگی باقی مانده از آمریکا،‌ به ارتفاعات پنجشیر افغانستان، همزمان با ورود رسمی و غیر رسمی حامیان سنتی طالبان،‌ به ویژه رئیس سازمان اطلاعات نظامی پاکستان به صحنه سیاسی و نظامی افغانستان هشداری در مورد خطر قتل عام قومی و حاکمیت مجدد ساختاری افراطی و خردستیز و انسان ستیز مدعی اسلام در این کشور است.»

جبهه اصلاحات ایران می‌افزاید: رژیم مدعی تشکیل دولت فراگیر بجای مذاکره با شخصیت‌های صاحب صلاحیت افغانستان، درصدد انجام عملیات نظامی به قصد پاکسازی قومی در ارتفاعات پنجشیر است.

این جبهه از دولت ایران خواسته که بدون درنگ نسبت به تشکیل ستاد بحران برای رصد و پیگیری و مدیریت دیپلماتیک تحولات افغانستان در این وزارتخانه متشکل از تواناترین دیپلمات‌های حرفه ای و متخصص اقدام کند.

در بیانیه آمده که دولت ایران باید طالبان را به مذاکره با اقوام دیگر، برای تشکیل دولت فراگیر متشکل از همه اقوام و مذاهب افغانستان، متناسب با جمعیت آنان تشویق و ترغیب کند.

همچنان جامعه جهانی نیز باید با فشار به‌ طالبان آنان را وادار به مذاکره و تفاهم برای رسیدن به یک دولت فراگیر و قابل اعتماد برای همه مردم افغانستان کند.

جبهه اصلاحات ایران تصریح نموده که مراجع بین المللی باید از موضع انفعال خارج شده و پیش از آنکه دیر شود به زمینه های در حال شکل گیری فاجعه انسانی در افغانستان توجه کرده و مانع وقوع آن شوند.

این درحالی است که امارت اسلامی طالبان اعلام کرده که آخرین تلاش‌های ما در راستای امنیت کامل کشور نتیجه داد و ولایت پنجشیر به گونه کامل فتح گردید.

ضیا آریانژاد، نماینده سمنگان در مجلس پیشین نماینده‌گان می‌گوید: «پنجشیر توسط پهپادهای نیروهای هوایی پاکستان با استفاده از بمب‌های هوش‌مند بمباران شده است.»

روند پاکسازی قومی در افغانستان باید متوقف شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد