رویداد-بهسود،-تأسف-عبدالله-را-برانگیخت

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی در پیوند به حوادث ولسوالی حصه‌ی اول بهسود ولایت میدان وردک اعلام نموده که این رویداد باعث تأثر و اندوه فراوان وی گردید.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی با نشر اعلامیه گفته که حوادث اخیر در ولسوالی حصه‌ی اول بهسود ولایت میدان وردک که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از شهروندان کشور و باعث تنش در منطقه شد، باعث تأثر و اندوه فراوان گردید.

عبدالله می‌گوید: مردم شریف و متدین حصه‌ی اول بهسود و خانواده‌های قربانیان را در این لحظات حساس و سرنوشت‌ساز که بیش‌تر از هر زمانی به وحدت و اتحاد نیاز داریم به صبر و حوصله‌مندی و یافتن راه‌ حل مسالمت‌آمیز از طریق مذاکره و گفت‌وگو فرامی‌خوانیم. 
به گفته وی؛ حوادث اخیر نیازمند تحقیق و ارزیابی همه‌جانبه است و حکومت و مسوولان باید این قضیه را تحقیق و بررسی نمایند و با عاملان و مسوولان حوادث برخورد قانونی صورت گیرد. 

اسدالله سعادتی، معاون دوم شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که نیروهای امنیتی بر شماری از معترضان در مرکز ولسوالی حصه اول بهسود این ولایت تیراندازی کرده‌اند.

آقای سعادتی در پیوند به این رویداد خطاب به حکومت نوشته است که جنگ علیه مردم و کشتار آنان را بس کنید؛ زیرا اینکار پیامد ناگوار دارد. جمهوریت علیه جمهور نمی‌جنگد!

وی‌ می‌افزاید: شعار می‌دهید که هدف و اولویت ما آتش‌بس با طالبان است. بسیار خوب قبول داریم؛ اما چرا علیه مردم آتش افروزی می‌کنید؟

در همین حال، محمد کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در واکنش به وقوع این رویداد می‌گوید: متاسفانه نیروهای دولتی در ساحه بهسود ولایت میدان وردک علیه تجمع مدنی و مسالمت‌آمیز مردم، از خشونت، کار گرفته اند.

این درحالی است طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله در صحفه توییترش نوشته است که روز گذشته، افراد مسلح غیر مسوول مربوط به علی‌پور ‌در مقابل تعمیر ولسوالی بهسود تجمع نموده بودند و بالای نیروهای امنیتی و‌ مردم انداخت مسلحانه کردند.

آرین می‌گوید که با تاسف از اثر این آشوب تحت نام تظاهرات، شماری از نیروهای امنیتی و پنج‌تن از باشندگان محل مجروح گردیدند. همچنان،  7 تن از افراد مسلح غیرمسوول زخمی و 9 تن دیگر کشته شدند.

رویداد بهسود، تأسف عبدالله را برانگیخت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد