ریاست-اجرائیه-مبارزه-مجاهدین-افغانستان،-سیاست-بین-المللی-را-دگرگون-کرد

ریاست اجرائیه کشور به مناسبت سی‌امین سال روز خروج قشون سرخ شوروی از افغانستان گفته است که مبارزه و ایستادگی مجاهدین، سیاست های منطقه و بین المللی را دگرگون کرد.

به گزارش افغان نیوز: ریاست اجرائیه کشور با نشر اعلامیه یی به مناسبت 26 دلو سی‌امین سال روز خروج نیروهای شوروی از افغانستان افزوده که دیروز مردم افغانستان علیه شوروی مبارزه کردند و امروز این مبارزه با تروریزم ادامه دارد.

در اعلامیه آمده است در همین‌روز، مبارزاتی آزادی‌خواهانه ملت ما در برابر تجاوزگران به ثمر نشست و نیروهای شوروی سابق پس از ده سال ویرانی و جنایت، با سرافکندگی تمام مجبور به ترک افغانستان شدند.

قشون شوروی سابق با پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین جنگنده‌ها و تجهیزات نظامی در ششم جدی ۱۳۵۸ به افغانستان هجوم آورده و رژیم دست نشاندۀ خویش را حاکم کردند.

ریاست اجرائیه تاکید کرده که شوروی سابق پس از ده سال اشغال افغانستان در اثر ایستادگی، مبارزه مردم افغانستان در راه دفاع از حاکمیت ملی و نوامیس ملی‌شان، با ندامت، تلفات سنگین و خسارات هنگفت از افغانستان خارج شدند.

در اعلامیه ریاست اجرائیه ذکر شده است؛ مردم افغانستان با قبول سختی‌ها، دشواری‌ها و قربانی‌های سنگین در برابر قشون متجاوز و رژیم دست نشانده‌اش ایستادند و از آزادی‌، استقلال، حاکمیت و حیثیت ملی کشور دفاع کردند و در نتیجه مبارزات خستگی‌ناپذیر مجاهدین، مناسبات حاکم در منطقه و عرصه بین‌المللی دگرگون شد.

عبدالله عبدالله در این اعلامیه گفته که در دوره اشغال، میلیون‌ها تن از مردمان بی‌گناه شهید، زخمی و آواره شدند. تجاوز نیروهای شوروی سابق برای مردم افغانستان بسیار مصیب‌بار بود و تا هنوزهم اثرات آن محسوس است.

در این اعلامیه آمده است که دیروز مردم افغانستان با تجاوز سرخ روبرو بودند، امروز درگیر مبارزه با تجاوز سیاه تروریسم و هراس‌افگنی اند. نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، در نقش مجاهدان راستین، در برابر وحشت و دهشت تروریسم بین‌المللی و حامیان منطقه‌ای‌شان ایستاده و در راه دفاع از عزت و سربلندی ملت جان نثار می‌کنند.

رئیس اجرائیه بیان داشته است؛ مردم افغانستان در حالی‌که علیه تجاوز سیاه و دهشت‌افگنان در حال پیکار و مبارزه‌اند از صلح و آشتی به شرط حفظ دستاوردهای سالیان اخیر و تن‌دادن گروه‌های دهشت‌افگن به صلح و پذیرفتن نظام جمهوری اسلامی حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

بر اساس اعلامیه ریاست اجرائیه؛ ما در حالی‌که از تلاش‌ها و مساعی کشورهای دوست برای تأمین صلح پایدار و با عزت در افغانستان حمایت می‌کنیم باردیگر بر اصل مالکیت و رهبری مذاکرات صلح توسط حکومت و مردم افغانستان تأکید می‌نماییم.

 

ریاست اجرائیه: مبارزه مجاهدین افغانستان، سیاست بین المللی را دگرگون کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد