ریاست-جمهوری-در-پی-برطرف-کردن-مشکلات-در-شوراهای-ولایتی

رئیس جمهورغنی در ویدیو کنفرانسی با حضور اعضای کابینه با شوراهای ولایتی سخن گفته و برای رفع مشکلات آنها به وزارت خانه هدایت داد.

به گزارش افغان خبر: محمداشرف غنی رئیس جمهور کشور به‌منظور تنظیم بهتر امور و رفع نیازمندی‌های شوراهای ولایتی، از طریق ویدیو کنفرانس در مرکز ملی توحید در ارگ، با والیان، هیئت رهبری و اعضای شوراهای ولایتی ۳۴ ولایت کشور صحبت کرد.

در این ویدیو کنفرانس داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه، مسوولین ارشد سکتور امنیتی، برخی اعضای کابینه، تعدادی از مشاورین ریاست جمهوری و سرپرست ادارۀ مستقل ارگان های محلی حضور داشتند

رئیس‌جمهورغنی گفت که بستۀ پیشنهادات شوراهای ولایتی را که چندی پیش به ریاست جمهوری رسیده بود، با دقت مطالعه کرده‌است و جهت رسیدگی به این پیشنهادات که شامل اعمار تعمیر اداری، عدم موجودیت بودجه کافی برای سفرها و برگزاری مجالس مردمی، سهمیۀ حج، نبود وسایط نقلیه، تأمین امنیت دفاتر و اعضای شوراهای ولایتی و نیز تأیید مقرره نظارت شوراهای ولایتی می‌گردد، اقدامات لازم صورت گرفته‌است.

رئیس‌جمهور به وزارت شهرسازی و مسکن هدایت داد تا طی دو سال آینده تعمیرهای اداری شوراهای ولایتی را در ولایات کابل، بامیان، نیمروز، فاریاب، لغمان، نورستان، کندز، غزنی، فراه و لوگر اعمار نماید. وی به وزارت مالیه دستور داده تا به‌خاطر دایر نمودن مجالس مردمی و سفرها مبلغ ۵۰ میلیون و ۵۳۳ هزار افغانی را براساس طرزالعمل خاص به این شوراها تخصیص دهد.

غنی هم چنان وزارت حج و اوقاف را توظیف کرد تا متناسب با اعضای شوراهای ولایتی، به آنان سهمیۀ حج درنظر گیرد. به ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی وظیفه سپرده شد تا ۱۷ عراده واسطۀ نقلیه در سال ۱۳۹۶ و ۱۷ واسطۀ نقلیۀ در سال ۱۳۹۷ به‌خاطر رفع مشکل ترانسپورتی اعضای شوراهای ولایتی خریداری نماید.

رئیس‌جمهور به وزارت امور داخله هدایت داده که جهت تأمین امنیت بیشتر اعضا و دفاتر شوراهای ولایتی بررسی و اقدامات لازم را روی‌دست گیرد، و طرحی را در زمینه ترتیب و به شورای امنیت ملی بسپارد. وی در خصوص تأیید مقرره گفت که این طرح شامل آجندای کابینه گردیده و به‌زودی تأیید خواهد شد.

رئیس‌جمهور از شوراهای ولایتی خواست که در نشست‌های مردمی، در خصوص توطئه‌های دشمن برای مردم آگاهی‌رسانی کنند و در راستای مبارزه با فساد، غصب زمین و تقویت رابطه میان مردم و حکومت تلاش بیشتر نمایند.

در این ویدیو کنفرانس داکترعبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور، ضمن اتحاف دعا به‌روح همه شهدا، از اعضای شوراهای ولایتی به‌خاطر حمایت شان از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قدردانی کرد و بر حمایت‌های بیشتر آنان اظهار امیدواری کرد.

رئیس اجرائیه خطاب به اعضای شوراهای ولایتی گفت: شما پل ارتباط میان ملت و دولت هستید و باید در مشوره با ادارات محلی در چارچوب قانون به‌منظور ایجاد تحول در روند زندگی مردم تلاش و همکاری‌های همه‌جانبه نمایید.

ریاست جمهوری در پی برطرف کردن مشکلات در شوراهای ولایتی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد