رییس-اجراییه-با-واقعیت‌های-تلخ-روبرو-هستیم

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در نشست شورای وزیران تجلیل از روز جهانی مادر را به تمام زنان افغانستان تبریک گفت و افزود؛ باید بپذیریم که با واقعیت‌های تلخ روبرو هستیم.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی امروز دو شنبه(27، جوزا) در نشست شورای وزیران گفت که از روز جهانی مادر در سراسر کشور تجلیل شد و این روز را بازهم به زنان و مادران تبریک می‌گوییم.

وی تصریح نمود که نقش مادر در حیات بشر برجسته است؛ اما مادران افغانستان در ۴۰ سال گذشته بیشترین رنج را متحمل شدند تا امروز با پرورش دادن جوانان مایهٔ امیدواری مردم افغانستان شوند.

آقای عبدالله گفت: آروز داریم که با تحقق صلح دیگر هیچ مادری رنج و درد از دست دادن اولادشان را نبیند؛ اما باید بپذیریم که با واقعیت‌های تلخ روبرویم.

عبدالله همچنان اظهار داشت که مردم افغانستان در کنار اینکه با چالش‌های بی‌شمار دست به گریبان‌اند، هنرمندان‌ شان را فراموش نکردند و از چهلمین سالیاد مرحوم احمد ظاهر نیز یادبود به عمل آوردند؛ انگار حادثه همین دیروز بود.

رییس اجراییه در بخش دیگری از سخنانش گفت که جماع عمومی منطقه‌یی در حمایت از پروسه صلح افغانستان و جلوگیری از تهدیدات مشترک وجود دارد و این یک فرصت خوبی به کشور ماست. با این اجماع می‌توانیم که فشار لازم را بالای طالبان و حامیان‌شان بیاوریم تا گفتگوها به نتیجه مثبت برسد.

رییس اجراییه: با واقعیت‌های تلخ روبرو هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد