رییس-جمهور-به-خاطر-حفظ-چوکی-صلح-نمی‌خواهد

معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی با ابراز نگرانی گفت که رییس جمهور غنی به خاطر حفظ قدت و چوکی اش، حاضر به تحقق صلح در افغانستان نیست.

به گزارش افغان نیوز: محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی، روز جمعه(12، دلو) طی یک کنفرانس خبری گفت که سیاسیون افغانستان چتری را به منظور پیشبرد گفت‌وگوهای صلح ایجاد کرده‌اند.

وی تأکید کرد که سیاسیون تلاش دارند تا صلح در افغانستان تحقق پیدا کند؛ اما رییس‌جمهور دلش در صلح کردن نیست، زیرا او را چوکی مزه داده و می‌گوید که تا پنج‌سال دیگر صلح می‌کنیم.

آقای محقق اظهار داشت که تا پنج‌سال دیگر چگونه می‌شود صلح کرد؟ درحالیکه هر روز ۲۰۰ نفر کشته می‌شوند. بنابراین در یک سال شش لگ و هشتاد هزار نفر دیگر باید کشته شوند تا صلح رییس جمهور تحقق پیدا کند.

محمد محقق گفت که انشاالله چه دل‌شان بخواهد و چه نخواهد ما صلح می‌کنیم، زیرا تمام ملت و سران سیاسی و جهادی افغانستان یک چتر سیاسی درست کرده‌اند و به سراغ دنیا می‌روند و صلح برقرار می‌شود.

این درحالی است که حکومت افغانستان در واکنش به نشست صلح به میزبانی روسیه از مسکو می‌خواهد که به تعهداتش برای به رسمیت شناختن رهبری و مالکیت افغانستان در این روند، عمل کند.

صبغتالله احمدی، سخن‌گوی وزارت امور خارجه کشور روز گذشته گفت: «ما مطمئن هستیم که این نشست‌ها با این شکل، راه بجای نمی‌برد و ما را برای رسیدن به صلح کمک نمی‌کند. زیرا موضع ما از قبل مشخص بوده و قرار نیست که در این نشست شرکت کنیم.

رییس جمهور به خاطر حفظ چوکی صلح نمی‌خواهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد