رییس-جمهور-در-مرحلۀ-تاریخ‌ساز-قرار-داریم

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، عصر دیروز در دیدار با هیات اداری لویه جرگه مشورتی صلح، گفت که فردا نه تنها روز تاریخی، بلکه روز تاریخ ساز است و باید به نتایج روشنی برسیم.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ آمده است که رییس جمهور غنی خطاب به هیات اداری لویه جرگه مشورتی صلح گفت: شما فرزندان واقعی افغانستان هستید که در هر دشواری، قاطعانه ایستادگی کرده اید. پیشنهادات تان معقول است و برای تطبیق آن به مسئولین مربوطه هدایت خواهم داد.

وی گفت که هر افغان در این جرگه و پروسۀ صلح سهیم است و مالکیت آن باید ثابت شود، زیرا قوت بزرگ ما وحدت ملی بوده که بر وثیقه ملی استوار است و ما باید این وطن را پاسداری کنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که قطعنامه لویه جرگه مشورتی گذشته، خط مشی ما بود و ۹۰ در صد عملی شده و این برای ما افتخار می باشد، زیرا در شرایط دشوار نیت و ارادۀ ما را در راستای صلح ثابت نموده است.

آقای غنی گفت که جرگه ها همیشه مانع خونریزی شده و ثبات نظام اجتماعی در آن مطرح بوده و کارهای دشوار را ممکن ساخته است. این لویه جرگه مشورتی صلح، تداوم جرگه گذشته است.

اشرف غنی تصریح کرد که ما در آستانۀ مذاکرات و مرحله تاریخ ساز قرار داریم. از یک طرف فرصت تامین صلح و از جانب دیگر خطرات در برابر کشور وجود دارد. تصمیم آگاهانه لویه جرگه مشورتی صلح، سرنوشت ما را تعیین می کند و این در خاطرۀ نسل های ما ماندگار خواهد بود.

رئیس جمهور در اخیر سخنانش گفت که قطعنامه لویه جرگه مشورتی صلح باید به هیات مذاکره کنندۀ صلح، جهان و طالبان پیام های واضح داشته باشد. وی افزود: فردا نه تنها روز تاریخی، بلکه روز تاریخ ساز است و باید به نتایج روشنی برسیم که باعث سرفرازی مردم ما گردد.

این درحالی است که گروه طالبان، برگزاری لویه‌جرگۀ مشورتی را از سوی حکومت به مثابۀ ایجاد موانع بر سر راه صلح توصیف کرده و گفته است که چنین جرگه "حیثیت قانونی" ندارد.

رییس جمهور: در مرحلۀ تاریخ‌ساز قرار داریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد